Další výhodou bude zajištění dopravní obslužnosti v režimu 24 hodin denně a vozový park ve stáří maximálně do pěti let z vozů převážně vyšší střední třídy. „Taxi služba je pro nás klíčová. V koncesním řízení jsme kladli důraz na požadavky cestujících, kteří především chtějí znát cenu předem. Nový taxi operátor bude poskytovat své služby pod neustálou kontrolou letiště. Všechny jízdy, i ty, které budou mimo Prahu, musí být v souladu s nařízením o maximálních cenách,“ říká Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.
Současným provozovatelům končí smlouva v lednu 2023. Nový taxioperátor zahájí přípravu tak, aby mohl co nejdříve po uplynutí stávající spolupráce nabízet své služby. Provozovatel bude mít povinnost před každou jízdou stanovit konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v koloně. Cestující si navíc jízdu vozem taxislužby bude mít možnost objednat pomocí svého telefonu bez nutnosti stažení aplikace, přes webové rozhraní a na kioscích v příletových halách na obou terminálech.