pondělí 8. prosince 2025

Tatra představila nový elektronáklaďák. Zvládne silniční provoz i náročný terén

Tatra přžedvedla svůj nejpokročilejší bateriový elektromobil. Vůz s vyšší kapacitou baterií, novou kabinou a pohonem všech kol je určený pro náročný provoz ve stavebnictví či těžbě a představuje další milník ve vývoji alternativních pohonů.

Tatra elektro

Nová celobateriová Tatra.
Zdroj: Tatra Trucks

  • Nová celobateriová Tatra.
  • Zdroj: Tatra Trucks

Plně elektrická Tatra Force e-Drive BEV 8×8 je podle technického ředitele firmy Jakuba Pončíka elektromobil určený k ověření plně elektrického pohonu pro kombinovaný provoz na silnici i v extrémním terénu. Tomu odpovídá i podvozek s centrální nosnou rourou, výkyvnými polonápravami a pohonem všech osmi kol. Vůz pohání elektromotor o výkonu až 550 kilowatt a 12 trakčních baterií s celkovou kapacitou 480 kilowatthodin, které poskytují dojezd až 400 kilometrů podle podmínek.

Model má moderní bezpečnostní systémy, kamerový systém nahrazující zrcátka nebo digitální palubní desku. Designe­rsky se o vůz postaral Lukáš Taneček, autor oceněné řady Tatra Force. Automobilka zároveň pracuje na dalších elektrifikovaných prototypech, včetně vozů s vodíkovými palivovými články.

Autor: Jaroslav Hubka

Související

Odpočívka Rozvadov
Domácí

Odpočívka na D5 má po rekonstrukci moderní zázemí i vyšší kapacitu

parkování
Domácí

Hybridy mají utrum. Od nového roku už nebudou v Praze zdarma parkovat

elektromobil
Domácí

Řidiči si elektromobily chválí. Vadí jim ale komplikace při dobíjení

dálnice
Domácí

Parkovacích míst pro kamiony je málo. Řidiči musí dělat přestupky