Tatra představila nový elektronáklaďák. Zvládne silniční provoz i náročný terén

Tatra přžedvedla svůj nejpokročilejší bateriový elektromobil. Vůz s vyšší kapacitou baterií, novou kabinou a pohonem všech kol je určený pro náročný provoz ve stavebnictví či těžbě a představuje další milník ve vývoji alternativních pohonů.

Tatra elektro

Nová celobateriová Tatra.
Zdroj: Tatra Trucks

  • Nová celobateriová Tatra.
  • Zdroj: Tatra Trucks

Plně elektrická Tatra Force e-Drive BEV 8×8 je podle technického ředitele firmy Jakuba Pončíka elektromobil určený k ověření plně elektrického pohonu pro kombinovaný provoz na silnici i v extrémním terénu. Tomu odpovídá i podvozek s centrální nosnou rourou, výkyvnými polonápravami a pohonem všech osmi kol. Vůz pohání elektromotor o výkonu až 550 kilowatt a 12 trakčních baterií s celkovou kapacitou 480 kilowatthodin, které poskytují dojezd až 400 kilometrů podle podmínek.

Model má moderní bezpečnostní systémy, kamerový systém nahrazující zrcátka nebo digitální palubní desku. Designe­rsky se o vůz postaral Lukáš Taneček, autor oceněné řady Tatra Force. Automobilka zároveň pracuje na dalších elektrifikovaných prototypech, včetně vozů s vodíkovými palivovými články.

Autor: Jaroslav Hubka

Související

dálnice
Domácí

Parkovacích míst pro kamiony je málo. Řidiči musí dělat přestupky

elektromobil
Domácí

Česko má 50 tisíc elektromobilů. Do roku 2035 jich bude milion

INSID
Domácí

Třetina kamionů a autobusů chybovala hned první měsíc kontrol

dobíjení elektromobilů
Domácí

Praha vybuduje 1 500 dobíjecích stanic pro elektromobily