Na počátku 90. let byl Petr Muk jedním z největších objevů tuzemské porevoluční scény. Během 80. let totiž vyrostl z punkového a undergroundového prostředí a silně ovlivněn zvukem britských Depeche Mode, změnil hudbu svého Oceánu do synthpopového výrazu. Ze skladby Ráchel pak svým osobitým zpěvem udělal už v roce 1988 obrovský hit. To však byl pouze jeho první krůček ke slávě, protože ihned po Sametové revoluci, v prosinci 1989, kapela odjela do Velké Británie s tehdejšími hvězdami evropské taneční hudby Erasure.
Následný rozpad Oceánu však zapříčinil, že Muk založil projekt Shalom, s tehdy až neslýchaně židovskými texty. Ovšem jako zásadní singl kapela vydala coververzi skladby Bon Soir, Mademoiselle Paris od Olympicu, která se stala obrovským hitem. „Lidi tenkrát za náma chodili a ptali se nás, jestli opravdu máme zapotřebí hrát předělávku od Shalomu. Ale my jsme tu skladbu napsali už v roce 1970,“ říkal tehdy šéf Olympicu Petr Janda. Kariéra Shalomu však neměla dlouhého trvání a Muk se vydal na sólovou dráhu a stal se hvězdou i několika muzikálů.
Jeho smrt v pouhých 45 letech českou hudební scénu zaskočila, navíc vyšlo najevo, že zpěvák zemřel po návratu z koncertu americké kapely Kiss na udušení vlastními zvratky. V jeho krvi se našlo větší množství alkoholu a stopy prášků na potlačení příznaků psychického onemocnění, které Muk léta před veřejností tajil.