sobota 27. září 2025

Šumperské depo je o 15 metrů delší, vlaky se budou servisovat snadněji

Opravárenská hala v Šumperku dostala novou přístavbu. Náklady na její renovaci přesáhly 50 milionů korun.

Prodloužená hala údržby ČD v Šumperku

Se servisem a údržbou nyní pomáhá i 12,5 tunový jeřáb nebo inovativní otočný bezpečnostní záchytný systém.
Zdroj: archiv Českých drah

  • Se servisem a údržbou nyní pomáhá i 12,5 tunový jeřáb nebo inovativní otočný bezpečnostní záchytný systém.
  • Zdroj: archiv Českých drah

Do haly se teď pohodlně vejdou moderní vlaky v celé své délce. „Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor. Díky přístavbě a modernizaci haly jsme rozšířili technologické zázemí a naši lidé získali odpovídající prostředí pro svou práci,“ uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.

Součástí modernizace byla i částečná úprava kolejiště. Stavební práce trvaly 14 měsíců. Aktuálně se modernizuje i olomoucké středisko údržby. To bude o 40 metrů delší. Náklady na tuto renovaci dosáhnou zhruba 400 milionů korun.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

DI_Semanin1
Domácí

Na koridoru u Opatova vykolejil nákladní vagon, škoda přesahuje milion korun

vlak
Ekonomika

RegioJet pořídí hybridní vlaky za devět miliard

CD_Minibar
Domácí

Konec sendvičů a baget ve vlacích: Dráhy je stáhly z prodeje

Žatec nádraží.
Domácí

Nádraží Žatec-západ mizí, nahradí ho jen přístřešek