Šumperské depo je o 15 metrů delší, vlaky se budou servisovat snadněji

Opravárenská hala v Šumperku dostala novou přístavbu. Náklady na její renovaci přesáhly 50 milionů korun.

Prodloužená hala údržby ČD v Šumperku

Se servisem a údržbou nyní pomáhá i 12,5 tunový jeřáb nebo inovativní otočný bezpečnostní záchytný systém.
Zdroj: archiv Českých drah

  • Se servisem a údržbou nyní pomáhá i 12,5 tunový jeřáb nebo inovativní otočný bezpečnostní záchytný systém.
  • Zdroj: archiv Českých drah

Do haly se teď pohodlně vejdou moderní vlaky v celé své délce. „Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor. Díky přístavbě a modernizaci haly jsme rozšířili technologické zázemí a naši lidé získali odpovídající prostředí pro svou práci,“ uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.

Součástí modernizace byla i částečná úprava kolejiště. Stavební práce trvaly 14 měsíců. Aktuálně se modernizuje i olomoucké středisko údržby. To bude o 40 metrů delší. Náklady na tuto renovaci dosáhnou zhruba 400 milionů korun.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

profimedia-1032008815
Domácí

RegioJet převezme od roku 2029 pět rychlíkových linek

Pendolino-stanoviště
Domácí

Pendolino na trati Praha – Budějovice pokořilo 200kilometrovou rychlost

1280px-SBB_AM_843-2
Ekonomika

Krize v železniční dopravě. Největší z dopravců se zbavuje strojvedoucích

vlakové nádraží v Jihlavě
Domácí

Autobusy pojedou mezi Jihlavou a Třebíčí jen 45 minut