Letos pojedenácté startuje tradiční osvětová kampaň nazvaná Suchej únor. Ta pomáhá veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Vznikla kvůli nadměrné spotřebě alkoholu v České republice. Podle odhadů u nás rizikově pije více než milión lidí. Každý Čech vypije za rok 14,4 litru čistého lihu, to je více než dvojnásobek světového průměru.
Loni se podle průzkumů akce účastnilo přes 13,5 procenta dospělé populace, to je asi 900 tisíc lidí. Dobrou zprávou loňské kampaně je to, že každý druhý po únorové výzvě konzumaci omezil i v dalších měsících.
Pravidla jsou kampaně jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci se mohou tradičně registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz. „Zkusit měsíc bez alkoholu vypadá na první dobrou jednoduše. Jenže ve skutečnosti je za tím odvaha zkusit něco nového, schopnost podívat se upřímně sám na sebe, síla vykročit ze zajetých kolejí a jít svou vlastní cestou,” říká za organizátory Petr Freimann.