Společnost Operátor ICT, kterou vlastní město Praha, pro Středočeský kraj zajišťuje služby souvisejících s multikanálovým odbavovacím systémem, zejména provoz aplikačního programového vybavení, centrálního datového úložiště, mobilní aplikace Lítačka pro prodej jízdních dokladů a poskytování dalších služeb cestujícím nebo e-shopu pro prodej jízdenek.
Problémem je neplnění požadavků na rozvoj funkcionalit zadaných společností Integrovaná doprava Středočeského kraje. Příkladem je možnost platby úschovného v cyklověžích na území kraje, které mělo být k dispozici loni v září 2024 v ostrém provozu.
Přesto stále není jasný termín, ve kterém bude možné aplikaci otestovat a nasadit do provozu. Obdobným problémem je možnost platby parkovného na krajském parkovišti P+R v Olbramovicích, která měla být k dispozici nejpozději na začátku července.
"Uvedené funkcionality jsou z pohledu Středočeského kraje důležité, protože zlepšují nabídku a službu mobility, kterou chce Středočeský kraj svým obyvatelům a uživatelům veřejné dopravy nabízet, nejsou tak komplikované, a i přesto společnost OICT je není schopná ve slíbených termínech realizovat. To mě vede k obavám, zdali je OICT schopné zvládnou změny tarifu Pražské integrované dopravy, které schválily Rada i Zastupitelstvo Středočeského kraje a které mají pro cestující veřejnost vstoupit k 1.lednu 2026 v platnost," míní radní pro oblast veřejné dopravy a mobility Petr Borecký Petr Borecký.
Pro oblast veřejné dopravy nový tarif přináší přepásmování Prahy, změnu cen existujících jízdních dokladů prodávaných ve formě elektronických jízdenek i zavedení nových produktů. Jedná se tedy o rozsáhlou změnu – i proto kraj změny tarifu u OICT poptal už v červnu. "K dnešnímu dni přišla pouze nabídka na zpracování analýzy, aniž by byly zahájené skutečné práce na úpravě Lítačky, tarifního počítadla a dalších součástí, kterých se tarifní změna dotýká. Dosavadní zkušenosti s nedodržováním termínů mě i kolegy z IDSK vedou k obavám, že testovací verze pro tarifní změnu nebude včas. Přitom právě její včasné zpřístupnění je klíčové pro odstranění případných nesrovnalostí před ostrým spuštěním," uvádí Borecký.
Středočeský kraj si není jistý, jestli má OICT rozvoj systému pod kontrolou. Kraj proto navrhuje možnost založení společnosti, do které by se převedly činnosti související čistě se službami multikanálového odbavovacího systému, a ve které by měli všichni partneři svůj majetkový podíl a měli tak možnost napřímo ovlivňovat rozvoj a provoz multikanálového odbavovacího systému.