úterý 21. října 2025

Streamovací služby zažívají žně

Streamovací služby jsou ve Spojených státech sledovanější než kabelovka.

streamovací lsužby

Ilustrační foto.
Zdroj: Pixabay

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pixabay

Podle výzkumné agentury Nielsen čím dál více lidí sleduje streamovací služby na úkor televizního vysílání. Tento trend se vztahuje i na Česko kde roste podíl předplatitelů streamovacích platforem. Čas strávený u televize trávilo v listopadu 38 procent Američanů tím, že sledovalo streamovací služby. Meziročně se podíl streamovacích služeb zvýšil o deset procent.

Největší podíl má v USA na televizních obrazovkách YouTube (8,8 %), Netflix (7,6 %), Hulu (3,9 %) a Amazon Prime Video (2,6 %). Podíl streamovacích služeb sledovaných přímo na televizi nekoresponduje s celkovým počtem předplatitelů. Nejvíce předplatitelů má Netflix (celosvětově 223 milionů), Disney+ (164,2 milionů) a HBO Max (94 milionů), je tedy evidentní, že uživatelé Disney a HBO Max více využívají ke sledování další zařízení jako mobilní telefony, tablety, notebooky, nežli uživatelé Amazonu nebo Hulu.

Kabelové vysílání tvoří v USA „jen“ 31,8 procent času stráveného u televize. Následuje klasické televizní vysílání, které sledovala v listopadu jedna čtvrtina všech Američanů u televizních obrazovek.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Nielsen

Související

565621996_1406524197499079_7049597201180046360_n
Zahraniční

Spolu proti Číně. USA a Austrálie mají dohodu o nerostných surovinách

53370758258_86f0bd5600_c
Zahraniční

Američané rozstříleli kolumbijskou loď. Trump ukázal na šéfa drogového obchodu

rozvod
Zahraniční Vztahy

Rozvodů v USA ubývá. Přesto se s nimi setkala třetina Američanů

profimedia-1028226096
Ekonomika

Paramount propustí dva tisíce lidí. Reaguje na útlum médií