čtvrtek 21. listopadu 2024

Streamovací služby v USA pokořily klasické televizní vysílání

Třetinu televizního času stráví Američané u streamovacích služeb.

netflix

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Johnmark Smith

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Johnmark Smith

Sledování televize se mění. Podle americké výzkumné společnosti Nielsen měly v polovině roku streamovací platformy třetinový podíl ve sledování televize. Podle průzkumu 33,7 % televizního času tvořily v létě v amerických domácnostech streamovací služby. To je 6,3% nárůst oproti loňskému červnu. Klasické televizní vysílání mělo jen 22,4% podíl.

Těsně nad streamingem dosud vyhrává kabelovka, kterou sledovalo 35,1 % diváků. V rámci kabelového i televizního vysílání mají zásadní podíl na sledování sportovní přenosy, ovšem v létě, kdy neprobíhá liga NBA nebo NHL, razantně klesá podíl sledování sportovních kanálů a roste podíl streamingu.

Z 33,7% podílu streamovacích služeb nejvíce lidí sledovalo na televizi Netflix (7,7 %), YouTube (6,9 %) a Hulu (3,3). Následoval Amazon Prime (2,9), Disney+ (2 %) a HBO Max (1 %). 9,9 % tvořily jiné streamovací platformy.

I přesto, že Netflix zápolí s navýšením počtu předplatitelů a v posledním roce mu čísla mírně klesají, tak v průzkumu Nielsen se jeho podíl sledovanosti v amerických domácnostech zvyšuje. V září 2021 měl Netflix 6,8% podíl na veškerém televizní času v průběhu jednoho měsíce, letos v v létě to bylo už 7,7 %. Oproti tomu se podíl Disney+ nemění, z 3,2 % v loni v září na letošních 3,3 %.

Autor: Šimon Mitro

Související

televize
Světové dny Technologie

Den televize

Plakát k filmu Grinch (2000)
Film a TV Vánoce

Nasajte vánoční atmosféru. Kde si pustit nejlepší vánoční filmy?

Záběr z filmu Deadpool & Wolverine
Film a TV Streaming

Kde sledovat nejúspěšnější filmy letošního roku?

Záběr z pořadu Sezame, otevři se
Film a TV Výročí

Elmo a spol. baví děti už 55 let