Stávka německých železničárů končí. Dohoda, kterou chtěli docílit, ale není

Železniční odboráři v Německu zatím svého nedosáhli. Přesto se strojvedoucí vrátí do práce dříve, než bylo původně v plánu.

50564705081_346242a068_b

Německé vlaky se znovu rozjedou.
Zdroj: Flickr

  • Německé vlaky se znovu rozjedou.
  • Zdroj: Flickr

O 24 hodin bude kratší stávka německých železničářů, do níž od středečního rána vstoupily tamní odbory GDL. Strojvedoucí se místo pondělního večera vrátí do práce už dnes večer. Svého však nedocílili. Od Deutsche Bahn se jim dostalo příslibu, že o valorizaci mezd se bude jednat. Konkrétní výsledek však zatím na stole není. Nákladní doprava se v Německu rozjede dnes v 18 hodin, strojvedoucí osobních vlaků se vrátí do práce v pondělí ve dvě ráno.

Odbory požadovaly snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 hodin týdně. Dále pak zvýšení měsíční mzdy o 555 eur a jednorázovou kompenzaci za vysokou inflaci ve výši tří tisíc eur. Deutsche Bahn nabízí snížení pracovní doby na 37 hodin, s čímž by však podle podniku souvisel pohyb mezd směrem dolů, což ale odbory kategoricky odmítají. Němečtí strojvedoucí si dnes vydělají průměrně 3,5 tisíc eur měsíčně, což odpovídá necelým 90 tisícům korun.

Stávka se dotkla také železniční dopravy v České republice. Například vlaky na trase Praha - Berlín měly konečnou stanici v Drážďanech, některé končily už na našem území. Velké ztráty udělaly protesty strojvedoucích v německém hospodářství. Kvůli zastavení nákladních vlaků tratilo podle odborníků Německo denně stovky tisíc eur.

Autor: Jan Skala

Související

Mercedes
Ekonomika Auta

Německé automobilky jsou pod tlakem. Goldman Sachs varuje před obtížným rokem

235438296_10160049744454311_3994682104646973714_n
Zahraniční

Už jste dostali dost, vzkázal Scholz Ukrajině. Sklízí za to velkou kritiku

frankfurt
Ekonomika

Německá ekonomika upadá už druhý rok po sobě

c9414252-alternative-for-germany
Zahraniční

AfD před volbami přitvrzuje. Do schránek posílá letenky k deportaci