Stávka německých železničárů končí. Dohoda, kterou chtěli docílit, ale není

Železniční odboráři v Německu zatím svého nedosáhli. Přesto se strojvedoucí vrátí do práce dříve, než bylo původně v plánu.

50564705081_346242a068_b

Německé vlaky se znovu rozjedou.
Zdroj: Flickr

  • Německé vlaky se znovu rozjedou.
  • Zdroj: Flickr

O 24 hodin bude kratší stávka německých železničářů, do níž od středečního rána vstoupily tamní odbory GDL. Strojvedoucí se místo pondělního večera vrátí do práce už dnes večer. Svého však nedocílili. Od Deutsche Bahn se jim dostalo příslibu, že o valorizaci mezd se bude jednat. Konkrétní výsledek však zatím na stole není. Nákladní doprava se v Německu rozjede dnes v 18 hodin, strojvedoucí osobních vlaků se vrátí do práce v pondělí ve dvě ráno.

Odbory požadovaly snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 hodin týdně. Dále pak zvýšení měsíční mzdy o 555 eur a jednorázovou kompenzaci za vysokou inflaci ve výši tří tisíc eur. Deutsche Bahn nabízí snížení pracovní doby na 37 hodin, s čímž by však podle podniku souvisel pohyb mezd směrem dolů, což ale odbory kategoricky odmítají. Němečtí strojvedoucí si dnes vydělají průměrně 3,5 tisíc eur měsíčně, což odpovídá necelým 90 tisícům korun.

Stávka se dotkla také železniční dopravy v České republice. Například vlaky na trase Praha - Berlín měly konečnou stanici v Drážďanech, některé končily už na našem území. Velké ztráty udělaly protesty strojvedoucích v německém hospodářství. Kvůli zastavení nákladních vlaků tratilo podle odborníků Německo denně stovky tisíc eur.

Autor: Jan Skala

Související

47286664052_12f74df0b3_b
Domácí

Rozjedou se vlaky do Ostravy. Na hlavní nádraží však zatím nesmí

35247813152_4801bf72bd_b
Zahraniční

Německo se radikalizuje. Po úspěchu pravicové AfD posilují také komunisté

elektromobil
Ekonomika Elektromobily

Elektrifikace firemních aut v EU zaostává. Nejvíce v Německu a Francii

profimedia-0906336166
Zahraniční

Budoucnost Schengenu je v ohrožení kvůli migraci