Výstavba dálničních přivaděčů k budované dálnici D35 způsobuje Pardubickému kraji mnohem větší problémy, než se původně mohlo zdát. Hejtmanství sice dostalo od státu slíbenou částku 2,7 miliardy korun, která měla akci pokrýt, ale to by stačilo podle propočtů z roku 2017. Od té doby stavební práce zdražily minimálně dvojnásobně a kraj by dnes potřeboval do státu vyinkasovat 5,5 miliardy, protože původní suma sotva stačí na zbudování obchvatu Vysokého Mýta a Chocně.
V Libchavách na silnici I/14 pokračují práce na zvýšení bezpečnosti provozu. Během oprav, které jsou v plánu do konce měsíce, dojde k obnově krytu vozovky a změně vodorovného značení. Komunikace je po celou dobu oprav průjezdná s omezením, provoz je řízen semafory. pic.twitter.com/aw5eSRtUKb
— ŘSD Pardubický kraj (@RSD_Pardubicky) April 5, 2023
Stát však hejtmanství kritizuje za liknavost, protože stavba přivaděčů, které jsou v kompetenci kraje, postupuje pomaleji než dostavba dálnice samotné. Dokončená je spojnice České Třebové a Litomyšle. Stále se pracuje na úseku z Ústí nad Orlicí do Litomyšle a nově také na silnici mezi Rozsochou a Českými Libchavy. Mezi Chocní a Mostkem se však ještě dělat nezačalo.