Stavba dálnice u Olomouce je v půlce. Dělníci na ní budou pracovat i v zimě

Na dálnici D55, která propojí Olomouc a Přerov, dělníci neúnavně pracují. Stavba je zhruba v polovině, a podle Ředitelství silnic a dálnic ji dokončí na konci příštího roku. Nový úsek, který měří téměř osm kilometrů, se má stát důležitým dopravním uzlem.

dálnice

Ilustrační foto.
Zdroj: PxHere

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: PxHere

Všechny stavební práce prý pokračují podle plánu i podle rozpočtu, i když se dělníci museli místy vypořádat s tvrdým podložím a odstřelovali část zeminy. Práce teď nepoleví ani přes zimu, aby se na dálnici dalo co nejdřív jezdit.

Další fáze budování dálnice pro příští rok zahrnuje zajištění stavebního povolení pro úsek mezi Kokorami a Přerovem. ŘSD má připravenou dokumentaci, aby mohlo co nejdříve vypsat tendr na výběr zhotovitele.

Projekt dálnice zasahuje do důležitých cest volně žijících zvířat a přetíná několik cyklostezek. To se snaží ŘSD vyřešit. Například v oblasti Strejčkova lomu budují stavaři ekodukt, který zajistí bezpečný přechod pro zvířata. V plánu jsou také nové cyklostezky, které propojí ty současné s novou trasou okolo dálnice.

Stavba aktuálně komplikuje provoz v okolí. Například kolem Velkého Týnce je doprava obousměrně vedená po části nové mimoúrovňové křižovatky místo po hlavní trase dálnice. Podle ŘSD se ale situace bude zlepšovat.

Související

Dálnice D8
Domácí

Začala rekonstrukce D8: Uzavírky potrvají celé léto

profimedia-0981869748
Domácí

Co čeká řidiče o prázdninách? Zúžená D1 i zavřená D8

Vizualizace půlkilometrového mostu na plánovaném obchvatu Plas
Domácí

Nejvyšší silniční most v Česku roste u Plas

Nový projekt (kopie)
Domácí

Řidiči komplikují čištění ulic v Olomouci, odtah jim hrozí jen kvůli půlmaratónu