„Předpokládané celkové náklady dosahují 2,25 miliardy korun. Díky projektu bude možné odklánět vlaky při plánované rekonstrukci železničních mostů pod Vyšehradem,“ uvádí zástupci Správy železnic.
Branický most, kterému se také říká most Inteligence, pochází z poloviny minulého století. Železniční provoz na něm odstartoval v roce 1964. Přestože se budoval jako dvoukolejný, stavbaři na něm nakonec položili pouze jednu kolej. V současnosti jej využívají především nákladní vlaky.
„Cílem stavby je zejména vybudování druhé traťové koleje v úseku od odbočky Tunel, která je před Branickým mostem, do stanice Praha-Krč. Současně vznikne odbočka Spořilov, ta umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou,“ .píše se na webu společnosti.
Práce budou také zahrnovat sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne nové nástupiště dlouhé 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.
Stavba by měla začít v červenci a práce potrvají 13 měsíců.