ODS, TOP 09 a KDU-ČSL, jejichž předsedové Petr Fiala, Markéta Pekarová Adamová a Marek Výborný před pár dny deklarovali, že v následujících parlamentních volbách budou znovu kandidovat pod hlavičkou koalice SPOLU, už rozjeli i společnou kampaň. Tu pojali skutečně ve velkém stylu. Nejenže premiér Petr Fiala (ODS) se chce stát hvězdou sociální sítě TikTok, ale napříč celou republikou se objevují billboardy se sloganem „Spolu děláme co je třeba“ a místo vánočních přání pak pošlou do schránek lidem čtyři miliony kusů vlastních novin.
Fiala zejména tvrdí, že jeho vláda celou dobu pracovala na tom, aby odčinila škody, které napáchali jejich předchůdci, tedy kabinety Bohuslava Sobotky a Andreje Babiše. „Zbavili jsme se závislosti na Rusku“, „Vrátili jsme Česku respekt v zahraničí“, „Snížili jsme deficit o 180 miliard“ a „Otevřeme 207 kilometrů nových dálnic“, to jsou čtyři hlavní slogany, jimiž se SPOLU snaží oslovit voliče. Místo toho ale zatím sklízí kritiku či posměšky od opozičních politiků i veřejnosti, „Tak to je fakt akt parodie a zoufalství. Njn, zdechající kůň nejvíc kope. Je mi z této vlády fakt na bli*í,“ napsal jeden z přispívatelů internetových diskuzí.
„Viděli jste billboardy? Málem jsem boural. Když jsem si přečetl u Barrandovskeho mostu, že tato vláda snížila deficit o 180 mld a u toho usměvavého premiéra, mimoděk jsem se nevěřícně zakoukal a vybočil z pruhu. Museli na mě zatroubit, abych se probral. Nebezpečná věc,“ zase poznamenal Radek Vondráček z hnutí ANO.
Koaliční lídři si z podobných komentářů zjevně hlavu nedělají a své šance v nadcházejících volbách podle Fialy své šance odhadují na 30 procent.