Lamela tak víc prokluzuje, rychleji se opotřebuje a trpí i přítlačný kotouč nebo setrvačník. U vozů s hydraulickým ovládáním stačí málo, aby se životnost spojky zkrátila z deseti let na pouhý rok.
Podobně škodlivé je i dlouhé stání se sešlápnutou spojkou, například na semaforech nebo v koloně. V tu chvíli motor běží, rychlost je zařazená a celé soukolí je pod zbytečnou zátěží. Správný postup je jednoduchý. Zařadit neutrál a pedál uvolnit. Ještě horší variantou je držet auto v kopci jen pomocí spojky v záběru. Takové zacházení může vést k jejímu spálení za krátkou dobu. K udržení vozu v klidu slouží brzdy, spojku je vhodné použít až těsně před rozjezdem.
Druhým rozšířeným nešvarem je odkládání ruky na řadicí páku. Mnozí řidiči to dělají z pohodlí nebo pro pocit větší kontroly. Ani v tomto případě to ale není úplně bez následků. I drobný dotyk ruky se přenáší do mechanismu převodovky. U aut, kde je páka přímo propojena s řadicí kulisou, dochází k nepatrnému tření vidliček o synchrony. Na krátkých trasách se nic nestane, ale po letech takového chování se převodovka může zevnitř vážně poškodit.