Dálnice z Prahy do Karlových varů a pravděpodobně i dále k hranici s Německem, se plánuje už dlouho. Přestože k její stavbě došlo, práce jsou zatím zhruba v polovině. Lázeňské město na západě Čech by ji ale kvůli své závislosti na cestovním ruchu potřebovalo co nejdříve. Podle ministra dopravy Maritna Kupky se klade důraz na to, aby stavba skončila v roce 2027, nejpozději rok nato. Příští rok se proto otevře šest a půl kilometru dlouhý úsek u Krupé na Rakovnicku, v dalších se ředitelství silnic a dálnic zaměří na úseky Hořovičky – Hořesedly a Petrohrad – Lubenec. Poté už bude zbývat jen dokompletovat chybějící místa v Karlovarském kraji.
Město však začíná volat po další věci, a tou je přestavba tamního letiště. Přestože v současné době karlovarské letiště odbaví až milion cestujících ročně, jeho přistávací plocha je příliš krátká na to, aby na ní mohla dosedat letadla nízkonákladových společností, která jsou pro turistický ruch ve městě nejdůležitější.
Náklady na rozšíření a prodloužení současné ranveje však dosáhnou miliardy korun. Takovou částku město ani kraj nemají, a proto spoléhají na stát. Pokud by tomuto záměru dalo ministerstvo dopravy zelenou, mohlo by se začít stavět už v roce 2026.