Žáci se během studia naučí posoudit stav domácích spotřebičů jako jsou například pračky, myčky nebo kávovary, určit druh závady, její příčinu a spotřebič opravit.
Za poslední desetiletí prošel trh s elektrospotřebiči zásadními změnami. Zařízení jsou stále modernější a nabízí větší množství funkcí a programů. Servisních pracovníků je málo, mnozí odcházejí do důchodu a poptávek na opravy je stále více. Projekt Naučíme vás to opravit chce zvýšit zájem ze strany žáků i rodičů o technické obory a třeba také vychovat novou generaci manuálně zručných a teoreticky vzdělaných opravářů. Do projektu se zapojily kromě Plzně také školy v Praze, Třebíči, Chomutově, Hluboké nad Vltavou a Ostravě.
Podle autora projektu Radka Hacaperky, mají v tuzemsku řemeslné služby dlouhou tradici a fungující sítě opravářů jsou základem regionů. „Kvalitní učební obory vytváří předpoklad pro budoucí fungující infrastrukturu, založenou na těchto službách. Mezi partnery projektu jsou renomované světové firmy Ti dávají studentům možnost vyzkoušet si teorii v praxi,” dodává Hacaperka.
Projektu nahrávají také nová pravidla EU, podle kterých je povinností výrobců zajistit držení zásob náhradních dílů po dobu až deseti let. Výrobci musí k novým spotřebičům přibalit také schéma oprav. Navíc budou muset být vyrobeny tak, aby bylo možné prodávané zboží rozmontovat a znovu smontovat pomocí běžných nástrojů. Servisní technici tak začínají být velmi žádanou a nedostatkovou profesí.