sobota 22. února 2025

Škodovku čeká revoluce. Volkswagen chce ukončit výrobu oblíbených modelů

Vedení německého Volswagenu oznámilo, že do budoucna nepočítá s výrobou Fabie, Scaly a Kamiqa. Nahradit by je měli nové elektromobily, které se musí podle evropských směrnic vyrábět, i když je skoro nikdo nekupuje.

pexels-photo-8974197

Fabia končí, stejně tak i Scala a Kamiq.
Zdroj: Pexels

  • Fabia končí, stejně tak i Scala a Kamiq.
  • Zdroj: Pexels

Německý koncern Volkswagen je v hluboké krizi, což souvisí přechodem na elektromobilitu, který naráží na nezájem spotřebitelů, a ta se přenese i do České republiky, konkrétně mladoboleslavské automobilky. Její němečtí vlastníci totiž plánují odstávku, kterou chtějí protáhnout na 16 měsíců a po níž by se měly uzavřít linky na výrobu tří modelů Škodovek. Konkrétně jde o typy vozů Fabia, Scala a Kamiq. Ty budou postupně vyřazovány z výroby v letech 2026 a 2027.

Jejich ukončení jde ruku v ruce s omezováním spalovacích motorů, které by podle evropských úřadů za několik let měly skončit úplně a být nahrazeny plně elektrickými vozy. Není proto také jasné, jaké typy Fabii, Scalu a Kamiqa nahradí a zda se vůbec se současnými zaměstnanci mladoboleslavské automobilky počítá i do budoucna.

Budoucnost automobilového průmyslu je nejistá. Podle zpráv, které čerpají z údajů německé ekonomiky, je zájem o elektromobily tak malý, že některé továrny linky na jejich výrobu spíše zavírají.

Autor: Jan Skala

Související

Dobíjecí stanice
Ekonomika

Evropa riskuje, že se stane montovnou baterií, varuje analýza

9ad54618-ap23125346284190
Zahraniční

Rusko tvrdí, že kontroluje přes 60 procent Kurského území obsazeného Ukrajinci

51840303485_3e7f5582bd_c
Zahraniční

Evropané ztrácí zájem o tepelná čerpadla

52766051794_c9a4faae3d_b
Zahraniční

Litva chce pro Ukrajinu 10 miliard eur. A musí to být hned, uvedl prezident