čtvrtek 19. září 2024

Škodovku čeká revoluce. Volkswagen chce ukončit výrobu oblíbených modelů

Vedení německého Volswagenu oznámilo, že do budoucna nepočítá s výrobou Fabie, Scaly a Kamiqa. Nahradit by je měli nové elektromobily, které se musí podle evropských směrnic vyrábět, i když je skoro nikdo nekupuje.

pexels-photo-8974197

Fabia končí, stejně tak i Scala a Kamiq.
Zdroj: Pexels

  • Fabia končí, stejně tak i Scala a Kamiq.
  • Zdroj: Pexels

Německý koncern Volkswagen je v hluboké krizi, což souvisí přechodem na elektromobilitu, který naráží na nezájem spotřebitelů, a ta se přenese i do České republiky, konkrétně mladoboleslavské automobilky. Její němečtí vlastníci totiž plánují odstávku, kterou chtějí protáhnout na 16 měsíců a po níž by se měly uzavřít linky na výrobu tří modelů Škodovek. Konkrétně jde o typy vozů Fabia, Scala a Kamiq. Ty budou postupně vyřazovány z výroby v letech 2026 a 2027.

Jejich ukončení jde ruku v ruce s omezováním spalovacích motorů, které by podle evropských úřadů za několik let měly skončit úplně a být nahrazeny plně elektrickými vozy. Není proto také jasné, jaké typy Fabii, Scalu a Kamiqa nahradí a zda se vůbec se současnými zaměstnanci mladoboleslavské automobilky počítá i do budoucna.

Budoucnost automobilového průmyslu je nejistá. Podle zpráv, které čerpají z údajů německé ekonomiky, je zájem o elektromobily tak malý, že některé továrny linky na jejich výrobu spíše zavírají.

Autor: Jan Skala

Související

standard_compressed_europe-Pixabay_free_G_Altmann
Ekonomika

Von der Leyen chtěla slyšet, jak na tom Evropa je. Výsledek je alarmující

Young_homosexual_people_with_rainbow-colored_umbrella_at_Pride_parade_(51262327931)
Zahraniční

Gruzie schválila zákon proti LGBTQ+. Evropská unie zavede víza pro cestování

profimedia-0909115739.jpg
Fotbal Chance liga

Viktorii vystřelil výhru Šulc, Slavia v klidu vyhrála v Mladé Boleslavi

elektromobil
Ekonomika Elektromobily

Elektrifikace firemních aut v EU zaostává. Nejvíce v Německu a Francii