Trend v Evropě hovoří v duchu uhlíkové neutrality, což podporuje i automobilový průmysl, který by v čele s Německem, měl začít upouštět do vozů se spalovacími motory ve prospěch elektromobilů. Ovšem jak nyní oznámilo vedení tuzemské automobily Škoda Auto, česká značka, ač pod německým vedením, se k něčemu podobnému nechystá. Pro německý tisk to zdůraznil šéf Škody Auto Klaus Zellmer. Podle něho automobilka poslouchá přání zákazníka, který má zájem právě o benzinové či naftové vozy.
Přestože společnost plánuje rozšiřovat i výrobu elektromobilů, s odstavením spalovacích motorů pro rok 2035, jak plánují evropští politici, však nepočítá. Dodávat je však bude zejména mimo země Evropské unie.
Škoda loni vyrobila přes 220 tisíc vozů, kdy jejich největším trhem zůstává Německo a Česká republika. Nejprodávanějším typem je stále Octavia, které z výrobní linky sjelo více než 60 tisíc kusů. Další pozice obsadily vozy Kamiq, Fabia a Karoq. Podle oficiálního vyjádření zvyšuje automobilka svůj objem prodeje na nových trzích v Asii a na Blízkém východě.