Po prezidentských volbách v USA v listopadu 2024 vzrostl počet uživatelů sociální sítě Bluesky na více než 22 milionů, což je téměř dvojnásobek oproti říjnu. Tento nárůst je podle odborníků důsledkem rostoucí frustrace uživatelů s platformou X (dříve Twitter), která se pod vedením Elona Muska změnila v prostor, kde dominuje politika a kontroverzní názory.
Bluesky se od X liší nejen rozhraním, které připomíná starý Twitter, ale i filozofií. Uživatelé si mohou sestavit svůj obsah na základě osobních zájmů, což zajišťuje více interakcí a menší míru trollování. Uživatelé zde mohou odmítnout jakýkoliv obsah či uživatele bez obav z postihu.
Bluesky sice nezískalo masivní pozornost jako Meta nebo TikTok, ale jeho růst je slibný. Podle některých firem, například The Boston Globe, mají příspěvky na Bluesky třikrát větší dosah než na konkurenčních platformách. I přesto, že Bluesky stále zůstává malou firmou s 20 zaměstnanci, plánuje zavést předplatné a mikrotransakce pro zajištění nových příjmů.
Bluesky je momentálně otevřený pro všechny uživatele, přičemž uživatelská jména končí doménou „.bsky.social“. Příspěvky jsou omezené na 300 znaků, což je více než na X, a platforma nabízí i možnost přidávat fotografie, videa nebo GIFy.