Až na týden se prodlužuje čekací doba v přístavišti v Singapuru, druhém největším kotvišti kontejnerových lodí na světě, přičemž ještě nedávno bylo možné lodě odbavit do 24 hodin. Přístav totiž zažívá obrovský nápor lodí, které zde překládají náklad z velkých kontejnerových lodí do menších plavidel. Děje se tak zejména proto, že dopravci se snaží eliminovat časové ztráty, které jim působí útoky jemenských vzbouřenců v Rudém moři, kvůli kterým řada lodí obeplouvá celou Afriku, což je velice časově náročné.
Průměr vyloženého nákladu v Singapuru se za první polovinu letošního roku zvýšil o 22 procent, což celý provoz ochromilo. Odborníci se shodují na tom, že podobná zácpa byla na tomto překladišti pouze v době covidové pandemie.
V návaznosti na problémy Singapuru hlásí přetíženost i další přístavy v Číně nebo Malajsii, kam míří lodě, které se chtějí Singapuru vyhnout.