Záznam začíná ve chvíli, kdy je ukazatel rychlosti na displeji v levé části záběru na číslovce 240. O půl minuty později na úseku necelých dvou kilometrů auto stále zrychluje a na konci záznamu je už číslovka 315. Dálniční limit tedy překračuje o neuvěřitelných 185 kilometrů.
„Ten člověk evidentně nikam nespěchá, on se tou rychlou jízdou baví, zkouší, co mu auto dovolí. Možná si ani sám neuvědomuje, jak moc riskuje život svůj a případně i dalších lidí,“ kroutil nad záznamem hlavou dopravní expert Roman Budský.
Reportérovi CNN Prima News se podařilo údajného řidiče dohledat. Svou závodní jízdu nijak nepopíral, naopak s klidem tvrdil, že takhle rychle jezdí běžně. „Pochopitelně, jen když vidím, že dálnice je volná. Když si všimnu, že v pomalejším pruhu jedou dvě auta za sebou, okamžitě zpomalím. Nechci, aby mi tam někdo nezodpovědně vjel,“ tvrdil s bohorovným klidem na čerpací stanici v Liberci, kde si s reportérem dohodl schůzku.
Svoje jednání za nezodpovědné řidič nepovažuje. „Mám najeto už dva a půl milionu kilometrů bez zaviněné nehody. Vím, co si můžu za volantem dovolit a co moje auto dokáže,“ uvedl. Na otázku, jaký příklad tím dává ostatním řidičům, krčil rameny: „Každý má svůj rozum... nebo nerozum.“
Podle Budského je takové počínání zvrácené. „Jezdit takhle vysoko přes limit a ještě se s tím chlubit, to je nepochopitelné. Vždyť je tam tolik rizik. Co když se objeví nenadálá překážka? Při rychlosti přes 300 kilometrů za hodinu bude muset intenzivně brzdit půl kilometru! Málokdo si uvědomí, jaká zátěž je to pro pneumatiky. Ty běžné nejsou na takové rychlosti vůbec konstruované, je tam velké nebezpečí defektu,“ popsal expert.
A nejde podle něj jen o auto samotné, ale i silnici, po které se řidič pohybuje. „To není dokonalý asfalt závodního okruhu, už při jízdě na hranici povolené rychlosti cítíte každou nerovnost. Dálnice D10 byla konstruovaná na rychlost 120 kilometrů v hodině,“ doplnil další možná rizika nebezpečně rychlé jízdy.
Řidič rychlého auta se ale nad kritikou jen usmívá, motor japonského sporťáku si prý nechal ještě upravit, aby z něj dokázal vymáčknout co nejvíc. „Zatím mám podle tachometru rekord 320, ale viděl jsem videa ze světa, kde jeli ještě rychleji, takže pořád je co vylepšovat. Pro mě je to zábava. Někdo leze po horách, někdo skáče s padákem, mně se líbí tohle,“ prohlásil. Že by mohl přijít o řidičák, si nepřipouští. „Pánbůh zatím při mně stál, ještě mě nezměřili ani jednou. Pochopitelně, stát se to může. Musím doufat, že policajti nemaj tak rychlý auta,“ uzavřel.