Obchvat odkloní tranzitní dopravu z centra města, kudy obvykle projíždějí řidiči mířící od Lysé nad Labem na Mladou Boleslav nebo Poděbrady.
„Územní plán již léta počítá s tím, že doprava od Lysé nad Labem bude odkloněná ve směru na Kamenné Zboží. Tam by měl současný železniční přejezd nahradit nadjezd, který plánuje Správa železnic. Naším cílem je navázat na tento projekt a pokračovat obchvatem pod Všechlapský vrch až k velkému kruhovému objezdu,“ uvedl místostarosta Zdeněk Vocásek.
Pro naplánování severozápadního obchvatu město oslovilo odborníky na projektování inženýrských staveb, kteří navrhují pokračování obchvatu na Všechlapy a Krchleby. Stejně tak město komunikuje s projekční kanceláří, která aktuálně pracuje na zkapacitnění železniční trati Nymburk-Lysá nad Labem. Hlavním investorem severozápadního obchvatu má být Středočeský kraj.
Ve stejné části města příští rok také začne výstavba nové silnice, která propojí lokalitu Na Hroudách v části Drahelice s Okružní ulicí. Ředitelství silnic a dálnic navíc pokračuje v přípravách další etapy – přeložky silnice I/38 v délce 5,27 kilometrů mezi Krchleby a kruhovým objezdem pod Všechlapským vrchem. Začít s výstavbou se má v roce 2029, s dokončením se pak počítá na rok 2032.