Plán rozšíření dálnice D5 na šest pruhů mezi Berounem a Prahou, dostává trhliny. Postavil se proti němu zejména pražský magistrát, který je ochoten schválit rozšíření dálnice pouze mezi Prahou a Rudnou v délce 11 kilometrů. Politici hlavního města argumentují zejména ještě větší dopravní zatížeností pražských ulic, kdy by se cesta autem do zaměstnání rozšířením dálnice stala ještě atraktivnější.
Město mnohem více než na podporu osobní automobilové dopravy, sází na dopravu železniční. Magistrát prosazuje vybudování železničního tunelu, který by spojil pražské nádraží, s nádražím Smíchov a Berounem.
Práce na dálnici začnou už příští rok zkapacitněním mimoúrovňové křižovatky na Pražském okruhu na křížení s D5. Teprve potom by se práce měli přesunout za hranice hlavního města směrem na Rudnou, kde by provoz na nových pruzích měl být spuštěn v roce 2023. Podle vyjádření ministerstva dopravy, stavba si vyžádá více než miliardovou investici.