„Semafor je dalším nástrojem, který umožní cestujícím v dálkové dopravě lépe si naplánovat svou cestu a vyhnout se například nepříjemnostem s plně obsazenými místy k sezení ve vlaku. Jsem rád, že se nám ho podařilo spustit ve zkušebním režimu ještě před Velikonocemi, které představují vždy cestovně exponované období,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Indikátor obsazení spoje má tři základní varianty. Zelená barva označuje spoj s předpokládaným nízkým obsazením. Oranžová upozorňuje zákazníka na předpokládanou střední obsazenost, kdy se doporučuje pro pohodlnou cestu pořízení místenky. Pod červenou barvou se pak vyskytují ty vlaky, u kterých se předpokládá velký počet cestujících, typicky se jedná o vlaky mezi velkými městy v časech dopravních špiček. V případě, že je kapacita vlaku již téměř naplněná, může se cestující setkat ještě s ikonou a nápisem Téměř vyprodána místa k sezení.
Předpokládané využití kapacity platí pro konkrétní vyhledaný úsek. Pokud tedy cestující hledá například vlak Praha – Ostrava, systém zohlední nejvíce obsazený úsek a podle něj indikuje předpokládané obsazení vlaku. Při vyhledání spojení s přestupem se zobrazí předpokládané obsazení nejvíce vytíženého vlaku ze spojení. Při otevření detailu spojení se semafor zobrazuje pro každý použitý vlak samostatně.