Až deset tisíc ujetých kilometrů na jeden zátah, to je cíl vývojářů ve švédské automobilce Scania, která patří k největším hráčům na trhu světové nákladní dopravy. Nový prototyp jejich vozu však takovou vzdálenost nemá dosáhnout prostřednictvím spalovacího motoru, ale má se spoléhat pouze na sluneční energii. Hybridní vůz kormě solárních panelů bude vybaven i vlastními bateriemi, které bude možné opakovaně nabíjet.
Motor zmíněného vozidla dosahuje výkonu 560 koní a jeho panely můžou i v chladném švédském podnebí poskytnout až osm tisíc kilowatthodin (kWh) energie ročně. To by odpovídalo dojezdové vzdálenosti pěti tisíc kilometrů. Konstruktéři Scanie však tvrdí, že v jižních oblastech Evropy s vyšší mírou slunečního záření by se dojezd mohl i zdvojnásobit.
Vývojáři se nyní soustředí na přesné popsání toho, kolik solární energie mohou panely kamionu produkovat za různého počasí. Současně s tím Scania zkoumá i různé způsoby, jimiž by mohla solární vozidla interagovat s elektrickou sítí.