neděle 3. března 2024

Rohlík a Lidl ženou Tesco před soud

Loni na jaře vzal britský maloobchodní řetězec Tesco český trh útokem. Marketéři značky vytvořili reklamu s mottem Nenechte se opít. To se zástupcům firmy Rohlík nelíbí a požadují odškodnění.

pexels-tima-miroshnichenko-7879835

Rohlík žaluje Tesco za nekalou reklamu.
Zdroj: Tesco

  • Rohlík žaluje Tesco za nekalou reklamu.
  • Zdroj: Tesco

Tesco chtělo sloganem naznačit, že nabízí zboží mnohem levněji než Rohlík. Proti tomu se ale ohradil investor a podnikatel Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz. Jeho právníci požádali soud o předběžné opatření, které mělo za cíl negativní reklamu zakázat. Jenže soud jim nevyhověl. Právníci tak podali rovnou žalobu na Tesco a požadují omluvu a milion korun k tomu.

Problém s Tescem má také řetězec Lidl. Propagace Clubcard cen, která využívá žlutou a modrou barvu typické pro Lidl, prý nápadně připomíná logo společnosti. Ta teď tvrdí, že Tesco chce zneužít její dobrou pověst a chce, aby si ho zákazníci také spojovali s nízkými cenami. Jako důkaz použili zákaznický průzkum, který jim domněnku potvrdil. U soudu se chce Lidl domáhat odškodného ve výši několika milionů eur. Ve Velké Británii už Lidl soud nad Tescem vyhrál.

Clubcard-v-Lidl-696x344-1

Autor: Michaela Dočkalová a Tereza Maixnerová

Související

the model.jpg
Domácí

Internetoví podvodníci mají nový trik, lákají na výhry z Tesca nebo Kauflandu

GGtDy4nWwAA-Avl
Domácí

Dezoscéna šílí: Od Rohlíku už ani housku!

ghs_brand_photo_1
Domácí

Chcete slevu? Nebude to zadarmo!

Tesco
Zahraniční

Džíny F&F pro Tesco se šijí v otřesných podmínkách