Rohlík a Lidl ženou Tesco před soud

Loni na jaře vzal britský maloobchodní řetězec Tesco český trh útokem. Marketéři značky vytvořili reklamu s mottem Nenechte se opít. To se zástupcům firmy Rohlík nelíbí a požadují odškodnění.

pexels-tima-miroshnichenko-7879835

Rohlík žaluje Tesco za nekalou reklamu.
Zdroj: Tesco

  • Rohlík žaluje Tesco za nekalou reklamu.
  • Zdroj: Tesco

Tesco chtělo sloganem naznačit, že nabízí zboží mnohem levněji než Rohlík. Proti tomu se ale ohradil investor a podnikatel Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz. Jeho právníci požádali soud o předběžné opatření, které mělo za cíl negativní reklamu zakázat. Jenže soud jim nevyhověl. Právníci tak podali rovnou žalobu na Tesco a požadují omluvu a milion korun k tomu.

Problém s Tescem má také řetězec Lidl. Propagace Clubcard cen, která využívá žlutou a modrou barvu typické pro Lidl, prý nápadně připomíná logo společnosti. Ta teď tvrdí, že Tesco chce zneužít její dobrou pověst a chce, aby si ho zákazníci také spojovali s nízkými cenami. Jako důkaz použili zákaznický průzkum, který jim domněnku potvrdil. U soudu se chce Lidl domáhat odškodného ve výši několika milionů eur. Ve Velké Británii už Lidl soud nad Tescem vyhrál.

Clubcard-v-Lidl-696x344-1

Autor: Michaela Dočkalová a Tereza Maixnerová

Související

Snímek obrazovky 2025-01-13 v 13.03.11
Domácí

Bývalý Prior v Brně jde k zemi. Plánovaná demolice začala se zpožděním

31316235306_ec9c72c38c_b
Domácí

Žádné Tesco už není nonstop. Lidé v noci nakupovat nechodili

4001173179_1286663d25_b
Zahraniční Kauzy

Tesco musí změnit logo věrnostního klubu. Spor s Lidlem definitivně prohrálo

the model.jpg
Domácí

Internetoví podvodníci mají nový trik, lákají na výhry z Tesca nebo Kauflandu