Na většině nového úseku D55 budou řidičům k dispozici čtyři jízdní pruhy, ale na posledních čtyřech kilometrech mezi Moravským Pískem a Bzencem se bude jezdit pouze v jednom v každém směru. Tato úprava umožní plynulé napojení na silnice první třídy, aniž by silničáři museli odvádět dopravu jinam.
ŘSD uvádí, že přestože je na 17 kilometrech úseku většina prací hotová, na zbývajících čtyřech se ještě pracuje. Zbývající kilometry budou tedy řidiči několik měsíců muset jezdit ve zúžení.
Nový úsek dálnice stál zhruba šest miliard korun a zpoplatněný bude až od Nového roku. Do té doby po něm mohou řidiči projíždět zdarma.
Dálnice D55 má celkově délku přibližně sto kilometrů a má propojit Olomoucký, Zlínský a Jihomoravský kraj od Olomouce po Břeclav. V současnosti je v provozu asi 20 kilometrů, 30 je ve výstavbě a zbývajících 50 v přípravě. Zpoplatněných je aktuálně jen 17 kilometrů, konkrétně části mezi Hulínem a Otrokovicemi.