Řidiče čekají dva roky omezení. Začala přestavba křižovatky dálnic u Brna

Začala přestavba křižovatky D1 a D2 Brno-jih za 3,2 miliardy korun, při které se úsek dálnice rozšíří na šest pruhů. Práce potrvají dva roky a řidiče čekají omezení.

dálnice Brno

Křižovatka D1 a D2.
Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

  • Křižovatka D1 a D2.
  • Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

Projekt zahrnuje i rozšíření D1 na šest jízdních pruhů. Provoz zůstane zachovaný ve dvou pruzích v každém směru, řidiči se ale musí připravit na výrazná omezení.

„Křižovatka Brno-jih patří mezi nejvytíženější v Česku. Denně tudy projede až 80 tisíc aut a současné uspořádání už kapacitně nestačí. Rozšíření na tři plus tři pruhy zlepší plynulost i bezpečnost dopravy,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Původní čtyřlístkovité řešení nahradí modernější dvoulístková křižovatka s přímými rampami. Nově vzniknou protihlukové stěny, tichý asfalt a provizorní mosty pro noční zásobování stavby. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl doplnil, že přestavba je součástí širšího projektu. „D1 kolem Brna chceme rozšířit na šest pruhů v celém třicetikilometrovém úseku mezi Kývalkou a Holubicemi. Práce plánujeme zrychlit, aby omezení trvala co nejkratší dobu,“ řekl.

Rozšíření D1 u Brna by mělo být hotové mezi lety 2031 a 2032. Přestože stavba dočasně zkomplikuje dopravu, má výrazně zlepšit plynulost i bezpečnost v jednom z nejdůležitějších dopravních uzlů v republice.

Autor: Jaroslav Hubka

Související

tramvaj
Domácí

V Plzni začne rekonstrukce tramvajové trati ve směru na Skvrňany

most vary
Domácí

Rekonstrukce karlovarského Lázeňského mostu omezuje dopravu

profimedia-1044181543
Domácí

Máme tanky, ale nemáme silnice ani léky. Hnutí ANO řeší rozpočtovou past

484806445_1194269595391550_701445117681375173_n
Domácí

Babiše rozčílil ministr dopravy. Ať si peníze hledá sám, napsal šéf hnutí ANO