Rekonstrukce unikátní ozubnicové tratě v Jizerských horách z Kořenova do Tanvaldu, nabírá zpoždění. Problémem není projekt na opravu samotné trati, o níž už má Správa železnic jasno, ale komplikace se týkají nádraží v Kořenově. Vedení Libereckého kraje si totiž vymínilo zbudování nástupiště po bezbariérový přístup, které však v plánu zaneseno nebylo. Proti němu se totiž při zadávání vyslovili památkáři, čímž se celá věc dostala do patové situace.
Podle železničářů je požadavek kraje, protože nástupiště, které by mělo mít výšku 550 mm, bude způsobovat problémy při posunech na manipulační kolej i a navíc bude představovat nebezpečnou a nepřirozenou vyvýšeninu, která bude komplikovat odbavení cestujících, jichž se v sezóně pohybují na tomto nádraží stovky.
Oprava kolejiště v prostorách nádraží se tak odsouvá na příští rok. Celkově tato akce vyjde na 77 milionů korun.
Správa železnic, státní organizace připravila na příští rok rozsáhlou opravu jedinečné technické památky – ozubnicové tratě Tanvald – Kořenov. Jde o jednu z posledních normálně rozchodných ozubnicových železnic v Evropě a také o nejstrmější železnici v Čechách. V roce 1992 ji… pic.twitter.com/Wi0EDCCwRj
— Robert Masarovič (@MasarovicRobert) October 3, 2024