Správa železnic zahájila výběrové řízení na projektanta pro rekonstrukci vytížené železniční trati mezi hlavním a smíchovským nádražím v Praze. Plánovaná modernizace přinese zvýšení kapacity a komfortu, kdy vlaky budou nově využívat tři koleje na delším úseku než dosud. Rekonstrukce je naplánována na léta 2026 až 2028.
Trať mezi stanicemi Praha hlavní nádraží a Praha-Smíchov je každodenně využívána více než dvěma sty vlaky. Nové tříkolejné uspořádání, které se rozšíří i na výtoňský most, umožní přidání dalších vlakových spojů. Rekonstrukce přinese také nižší hluk a vibrace, což přispěje k lepší kvalitě života pro obyvatele v okolí.
Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy projekt zahrnuje i rozšíření podchodů pod tratí a přesun výhybek pod Nuselským mostem. Vítěz výběrového řízení připraví projektovou dokumentaci, přičemž náklady budou známy až po jejím dokončení.