úterý 7. října 2025

Rekonstrukce trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu a přispěje k lepšímu životu Pražanů

Správa železnic zahajuje přípravy na rozsáhlou rekonstrukci trati mezi hlavním a smíchovským nádražím v Praze. Cílem je zvýšit kapacitu trati přidáním třetí koleje a zlepšit komfort pro cestující i obyvatele v okolí.

Mapa plánované rekonstrukce pod Vyšehradem

Mapa plánované rekonstrukce pod Vyšehradem
Zdroj: Správa železnic

  • Mapa plánované rekonstrukce pod Vyšehradem
  • Zdroj: Správa železnic

Správa železnic zahájila výběrové řízení na projektanta pro rekonstrukci vytížené železniční trati mezi hlavním a smíchovským nádražím v Praze. Plánovaná modernizace přinese zvýšení kapacity a komfortu, kdy vlaky budou nově využívat tři koleje na delším úseku než dosud. Rekonstrukce je naplánována na léta 2026 až 2028.

Trať mezi stanicemi Praha hlavní nádraží a Praha-Smíchov je každodenně využívána více než dvěma sty vlaky. Nové tříkolejné uspořádání, které se rozšíří i na výtoňský most, umožní přidání dalších vlakových spojů. Rekonstrukce přinese také nižší hluk a vibrace, což přispěje k lepší kvalitě života pro obyvatele v okolí.

Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy projekt zahrnuje i rozšíření podchodů pod tratí a přesun výhybek pod Nuselským mostem. Vítěz výběrového řízení připraví projektovou dokumentaci, přičemž náklady budou známy až po jejím dokončení.

Autor: Šimon Mitro

Související

Pendolino_-_ČD_Class_680
Ekonomika

Pendolino trhlo rekord. Trasu Praha – Budějovice nejelo ani hodinu a půl

527116709_1296198558542321_7706330452472725315_n
Hudba

Report: Blackie Lawless našel elixír mládí a W.A.S.P. předvedli energickou show

Královo pole nádraží
Domácí

Nová budova Královopolského nádraží vítá cestující

Senioři policejní muzeum
Domácí

Výstava v policejním muzeu učí seniory, jak se nestat obětí