pátek 6. prosince 2024

Rekonstrukce trati Brno–Havlíčkův Brod pokračuje. Vlaky se vrátili do Křižanova

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem je hotová. Vlaky se vrátili po sedmiměsíční výluce, kterou Správa železnic využila k navýšení rychlosti trati na 160 km/h.

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
Zdroj: MDČR

  • Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
  • Zdroj: MDČR

Správa železnic v úterý zahájila provoz na zmodernizovaném úseku trati mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Rekonstrukce začala na přelomu loňského a letošního roku a v rámci projektu došlo k zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h.

Nová zastávka Vlkov-Osová, která nahradila původní vzdálenější stanici, byla otevřena již začátkem října. Cestující nyní mají k dispozici moderní přístup k vlakům. Kromě toho byly modernizovány další zastávky, včetně instalace výtahů pro bezbariérový přístup v Osové Bítýšce, které se otevřou 20. prosince.

Součástí modernizace je i další práce na úseku mezi Přibyslaví a Pohledem, kde se letos zaměřili na rekonstrukci silničních nadjezdů a železničních mostů. Obnovení dvoukolejného provozu v tomto úseku se plánuje na prosinec 2024.

Autor: Šimon Mitro

Související

Vizualizace nové podoby nádraží v Klatovech
Domácí

Klatovy se dočkají moderního nádraží

Vlak ČD
Domácí

Česko hledá dodavatele pro první železniční PPP projekt

Ministr dopravy Martin Kupka
Domácí

České železnice přecházejí na systém ETCS

profimedia-0877824328
Domácí

Pardubická lávka za 300 milionů je už bez závad