pondělí 8. září 2025

Rekonstrukce trati Brno–Havlíčkův Brod pokračuje. Vlaky se vrátili do Křižanova

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem je hotová. Vlaky se vrátili po sedmiměsíční výluce, kterou Správa železnic využila k navýšení rychlosti trati na 160 km/h.

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
Zdroj: MDČR

  • Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
  • Zdroj: MDČR

Správa železnic v úterý zahájila provoz na zmodernizovaném úseku trati mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Rekonstrukce začala na přelomu loňského a letošního roku a v rámci projektu došlo k zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h.

Nová zastávka Vlkov-Osová, která nahradila původní vzdálenější stanici, byla otevřena již začátkem října. Cestující nyní mají k dispozici moderní přístup k vlakům. Kromě toho byly modernizovány další zastávky, včetně instalace výtahů pro bezbariérový přístup v Osové Bítýšce, které se otevřou 20. prosince.

Součástí modernizace je i další práce na úseku mezi Přibyslaví a Pohledem, kde se letos zaměřili na rekonstrukci silničních nadjezdů a železničních mostů. Obnovení dvoukolejného provozu v tomto úseku se plánuje na prosinec 2024.

Autor: Šimon Mitro

Související

Vizualizace nádraží v Kladně
Domácí

Kladno dostane nové nádraží už příští rok

profimedia-1032008815
Domácí

RegioJet převezme od roku 2029 pět rychlíkových linek

1280px-SBB_AM_843-2
Ekonomika

Krize v železniční dopravě. Největší z dopravců se zbavuje strojvedoucích

vlakové nádraží v Jihlavě
Domácí

Autobusy pojedou mezi Jihlavou a Třebíčí jen 45 minut