čtvrtek 5. června 2025

Rekonstrukce trati Brno–Havlíčkův Brod pokračuje. Vlaky se vrátili do Křižanova

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem je hotová. Vlaky se vrátili po sedmiměsíční výluce, kterou Správa železnic využila k navýšení rychlosti trati na 160 km/h.

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
Zdroj: MDČR

  • Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
  • Zdroj: MDČR

Správa železnic v úterý zahájila provoz na zmodernizovaném úseku trati mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Rekonstrukce začala na přelomu loňského a letošního roku a v rámci projektu došlo k zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h.

Nová zastávka Vlkov-Osová, která nahradila původní vzdálenější stanici, byla otevřena již začátkem října. Cestující nyní mají k dispozici moderní přístup k vlakům. Kromě toho byly modernizovány další zastávky, včetně instalace výtahů pro bezbariérový přístup v Osové Bítýšce, které se otevřou 20. prosince.

Součástí modernizace je i další práce na úseku mezi Přibyslaví a Pohledem, kde se letos zaměřili na rekonstrukci silničních nadjezdů a železničních mostů. Obnovení dvoukolejného provozu v tomto úseku se plánuje na prosinec 2024.

Autor: Šimon Mitro

Související

GspEk3AXgAEXgDT
Domácí

Bouřky porážely stromy. Nejhůř bylo kolem Hradce a ve středních Čechách

Moravská brána
Domácí

Vysokorychlostní trať na Moravu dostala zelenou

profimedia-1005253348
Domácí

Čáslavské cihlové nádraží září jako nové

Vizualizace železnice mezi Brnem a Přerovem
Domácí

Mezi Brnem a Přerovem začala železniční revoluce