Rekonstrukce trati Brno–Havlíčkův Brod pokračuje. Vlaky se vrátili do Křižanova

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem je hotová. Vlaky se vrátili po sedmiměsíční výluce, kterou Správa železnic využila k navýšení rychlosti trati na 160 km/h.

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
Zdroj: MDČR

  • Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
  • Zdroj: MDČR

Správa železnic v úterý zahájila provoz na zmodernizovaném úseku trati mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Rekonstrukce začala na přelomu loňského a letošního roku a v rámci projektu došlo k zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h.

Nová zastávka Vlkov-Osová, která nahradila původní vzdálenější stanici, byla otevřena již začátkem října. Cestující nyní mají k dispozici moderní přístup k vlakům. Kromě toho byly modernizovány další zastávky, včetně instalace výtahů pro bezbariérový přístup v Osové Bítýšce, které se otevřou 20. prosince.

Součástí modernizace je i další práce na úseku mezi Přibyslaví a Pohledem, kde se letos zaměřili na rekonstrukci silničních nadjezdů a železničních mostů. Obnovení dvoukolejného provozu v tomto úseku se plánuje na prosinec 2024.

Autor: Šimon Mitro

Související

vlak PID
Domácí

Vlaky S6 mezi Prahou a Berounem nahradí autobusy

profimedia-0927817842
Domácí

Mílový krok ke zlepšení dopravy. Na obchvat Jihlavy vjela první auta

ČD
Ekonomika

ČD si půjčí miliardy na nové vlaky

Modernizovaný úsek silnice II/130 mezi Ledčí nad Sázavou a Hojanovicemi
Domácí

Silnice z Ledče k D1 se v listopadu otevře řidičům