Rekonstrukce trati Brno–Havlíčkův Brod pokračuje. Vlaky se vrátili do Křižanova

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem je hotová. Vlaky se vrátili po sedmiměsíční výluce, kterou Správa železnic využila k navýšení rychlosti trati na 160 km/h.

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
Zdroj: MDČR

  • Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
  • Zdroj: MDČR

Správa železnic v úterý zahájila provoz na zmodernizovaném úseku trati mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Rekonstrukce začala na přelomu loňského a letošního roku a v rámci projektu došlo k zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h.

Nová zastávka Vlkov-Osová, která nahradila původní vzdálenější stanici, byla otevřena již začátkem října. Cestující nyní mají k dispozici moderní přístup k vlakům. Kromě toho byly modernizovány další zastávky, včetně instalace výtahů pro bezbariérový přístup v Osové Bítýšce, které se otevřou 20. prosince.

Součástí modernizace je i další práce na úseku mezi Přibyslaví a Pohledem, kde se letos zaměřili na rekonstrukci silničních nadjezdů a železničních mostů. Obnovení dvoukolejného provozu v tomto úseku se plánuje na prosinec 2024.

Autor: Šimon Mitro

Související

ČD
Domácí

ČD loni uvedly na koleje rekordní počet nových vlaků

Praha,_Malostranské_náměstí_-_svoz_odpadu_651
Domácí

Havlíčkův Brod změní výběr peněz za odpad. Bude se platit za jeho množství

Zlín střed nádraží
Domácí

Modernizace tratí na Moravě startuje. První na řadě je Zlín

arriva-vlaky-plzen-41
Domácí

České dráhy opustí západ Čech. Jejich linky převezme Arriva