pátek 5. prosince 2025

Rekonstrukce mostu přes Lužnici finišuje. Kopie Křižíkovy konstrukce je už na místě

Na památkově chráněném mostě bechyňské trati v Táboře dělníci osadili novou dvoudílnou ocelovou konstrukci věrně kopírující originál z roku 1905. Rekonstrukce za 269 milionů korun se blíží k závěru, první zkušební jízdy by měly vyjet v polovině prosince.

Most tábor

Osazování nové konstrukce.
Zdroj: X.com/Správa železnic

  • Osazování nové konstrukce.
  • Zdroj: X.com/Správa železnic

Rekonstrukce historického mostu přes Lužnici na bechyňské trati, která začala v únoru, míří do závěrečné fáze. Stavbaři v uplynulých dnech osadili novou dvoudílnou ocelovou konstrukci, jež je přesnou kopií původního řešení z roku 1905 navrženého Františkem Křižíkem. Správa železnic původně zvažovala renovaci původních dílů, nakonec však od plánu ustoupila kvůli jejich omezené životnosti.

Nová konstrukce je k nerozeznání od původní, zároveň ale splňuje požadavky moderního železničního provozu a umožní i zvýšení rychlosti vlaků. Most, který je kulturní památkou od roku 1958, tak získá desítky let další životnosti. Zkušební provoz se plánuje na polovinu prosince.

Součástí rekonstrukce je také kompletní sanace spodní stavby a kleneb. Nová konstrukce umožní zavěšení lávky pro chodce. Zakázka vyjde na 269 milionů korun.

Autor: Jaroslav Hubka

Související

500606899_1320668540059717_72449452981406629_n
Domácí

Exodus členů jihočeské ODS pokračuje. Končí i budějovičtí zastupitelé

Most j a bata
Domácí

Rekonstrukce mostu v Uherském Hradišti končí téměř po roce

profimedia-1035251137
Domácí

Svoboda skončí ve funkci ředitele Správy železnic. A to hned už v pondělí

Snímek obrazovky_28-11-2025_15198_www.facebook.com
Domácí

Šéf Správy železnic měl v trezoru luxusní hodinky a 80 milionů