Rekonstrukce mostu přes Lužnici finišuje. Kopie Křižíkovy konstrukce je už na místě

Na památkově chráněném mostě bechyňské trati v Táboře dělníci osadili novou dvoudílnou ocelovou konstrukci věrně kopírující originál z roku 1905. Rekonstrukce za 269 milionů korun se blíží k závěru, první zkušební jízdy by měly vyjet v polovině prosince.

Most tábor

Osazování nové konstrukce.
Zdroj: X.com/Správa železnic

  • Osazování nové konstrukce.
  • Zdroj: X.com/Správa železnic

Rekonstrukce historického mostu přes Lužnici na bechyňské trati, která začala v únoru, míří do závěrečné fáze. Stavbaři v uplynulých dnech osadili novou dvoudílnou ocelovou konstrukci, jež je přesnou kopií původního řešení z roku 1905 navrženého Františkem Křižíkem. Správa železnic původně zvažovala renovaci původních dílů, nakonec však od plánu ustoupila kvůli jejich omezené životnosti.

Nová konstrukce je k nerozeznání od původní, zároveň ale splňuje požadavky moderního železničního provozu a umožní i zvýšení rychlosti vlaků. Most, který je kulturní památkou od roku 1958, tak získá desítky let další životnosti. Zkušební provoz se plánuje na polovinu prosince.

Součástí rekonstrukce je také kompletní sanace spodní stavby a kleneb. Nová konstrukce umožní zavěšení lávky pro chodce. Zakázka vyjde na 269 milionů korun.

Autor: Jaroslav Hubka

Související

WhatsApp Image 2025-11-15 at 17.52.46
Domácí

Krádež kabelů v Praze paralyzovala vlaky. Cestující čekají i přes hodinu

G8jY9MMXQAA00bj
Domácí

Pankrác po roce znovu ožila. Metro se vrátilo, dělníci ale ještě neodešli

Galerie výtvarného umění v Ostravě
Domácí

Dům umění v Ostravě se po velké rekonstrukci znovu otevře

597502365_1492851202841449_7986966249415851307_new_new
Domácí

Začala stavba obchvatu Blatné