Na lince 170 v Praze jezdí první vodíkový autobus v Česku. Jde o model Škoda H’CITY. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) jej do konce července bude nasazovat zatím jen v pracovní dny na ranní a odpolední špičku, od srpna pak denně na celodenní provoz. „Po zkušebním provozu v reálných podmínkách pražské MHD již budeme vědět, do jaké míry může vodíková technologie v Praze nahradit dieselové autobusy a být alternativou k elektrické trakci,” řekl Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Důvody proč je vodíkový pohon v současnosti nejdražší čistou alternativou vysvětlil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP, následovně: „Pokud bychom se v budoucnu rozhodli pořídit vodíkové autobusy, znamenalo by to současně buď výstavbu nové servisní haly nebo přestavbu některé ze stávajících tak, aby splňovala všechny bezpečnostní požadavky jako jsou čidla pro detekci v případě úniku vodíku nebo systém odvětrávání takového úniku, což by znamenalo další náklady. I proto je vodíková technologie ze stávajících možností alternativních, lokálně bezemisních pohonů zatím nejdražší. Pořizovací náklady vozidla jsou ve srovnání s referenčním naftovým zhruba čtyřnásobné, provozní pak dvojnásobné.“