První transatlantický let s použitím udržitelného paliva skončil úspěchem

Boeing 787 při svém letu přes Atlantik vůbec poprvé použil udržitelné palivo SAF, které se z naprosté většiny skládá z recyklovaných látek.

Boeing_787_N1015B_ANA_Airlines_(27611880663)_(cropped)

Boeing 787
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Boeing 787
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Společnost Virgin Atlantic zorganizovala historicky první let osobního letadla Boeing 787 přes Atlantický oceán výhradně s použitím udržitelného leteckého paliva. Palivo SAF tvoří z 88 procent zpracované odpadní tuky, zbylých 12 procent pak syntetický aromatický petrolej pro zajištění normálního chodu motorů. Letoun, který vyrážel z londýnského letiště Heathrow, zatím nevezl žádné civilní pasažéry. Na palubě byl kromě personálu přítomný zakladatel aerolinek sir Richard Branson, a také britský ministr dopravy Mark Harper.

O pár dní dříve uskutečnila podobný demonstrativní let společnost Gulfstream s malým letounem Gulfstream G600.

Autor: Antonín Táborský

Související

třídění odpadu
Domácí Ekologie

Nový nástroj odhaluje, jak české obce třídí odpad

53072005631_479eb276d4_c
Zahraniční Ekologie

Thajsko zakázalo dovoz plastového odpadu. Svět si musí najít jiný kontejner

letadlo Norwegian
Ekonomika

Zelené lety v nedohlednu. Jen deset aerolinek přechází na udržitelné palivo

účtenka
Domácí Ekologie

Účtenky pouze do směsného odpadu. Jejich recyklace ohrožuje životní prostředí