Daimler-Motoren-Gesellschaft postavila vůz přesně podle Jellinkových požadavků: měl být lehčí, rychlejší a elegantnější než dosavadní modely. Jellinek věřil, že auto vyhraje závody a následně dobude trh, a proto si rovnou objednal 36 kusů. Na oplátku automobil dostal jméno po jeho jedenáctileté dceři Mercedes.
Začátky sahají do roku 1886, kdy Gottlieb Daimler a Wilhelm Maybach vytvořili jeden z prvních motorových kočárů. O tři roky později představili první čtyřkolový automobil se čtyřtaktním motorem a brzy poté založili společnost D-M-G. Jellinek se o jejich práci dozvěděl z inzerátu a už v 90. letech začal jejich vozy kupovat a prodávat.
Jellinek však chtěl víc – rychlost. Požadoval stroje, které překonají tehdejší limity, a model Phoenix, jenž dosáhl vyššího výkonu, ho utvrdil v rozhodnutí tlačit vývoj dál. Když slíbil odběr 36 závodních vozů a požádal o jméno Mercedes, získal tím zásadní vliv.
Nový Mercedes přinesl řadu technických inovací: hliníkovou klikovou skříň, ocelový rám, vylepšenou spojku i ikonický voštinový chladič. Vůz byl delší, širší a nižší než jeho předchůdci a navíc šlo rychle přestavět dvoumístný závodní model na čtyřmístný rodinný.
V roce 1902 byla značka Mercedes oficiálně zaregistrována a začala psát dějiny automobilového designu i rychlosti.