středa 4. června 2025

Propagace fondů EU přinesla výsledky, ale i nedostatky v zakázkách, uvádí NKÚ

Nejvyšší kontrolní úřad prověřil téměř 360 milionů korun vynaložených na propagaci fondů EU v Česku.

Nejvyšší kontrolní úřad

Nejvyšší kontrolní úřad
Zdroj: Nejvyšší kontrolní úřad

  • Nejvyšší kontrolní úřad
  • Zdroj: Nejvyšší kontrolní úřad

Kontrola Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) odhalila, jak efektivně byly vynaloženy peníze na propagaci evropských fondů v ČR. Z téměř 650 milionů korun určených na publicitu bylo vyčerpáno 360 milionů, přičemž kontrola ukázala pozitivní dopady na veřejné povědomí o projektech financovaných z EU. Výdaje na propagaci byly účelné, ale kontrola odhalila problémy s veřejnými zakázkami.

NKÚ zjistil, že u některých výběrových řízení pro propagaci projektů došlo k porušení pravidel. U nákupu propagačních předmětů a fotografických služeb se opakovaly stejní uchazeči, přičemž některé zakázky byly realizovány pouze na základě jediné nabídky. Přesto bylo zjištěno, že Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo průmyslu a obchodu nakládaly s prostředky podle pravidel, přičemž některé projekty měly omezený rozpočet, což ovlivnila pandemie.

Na propagaci Integrovaného regionálního operačního programu bylo vynaloženo 130 milionů korun, což odpovídá 72 procent plánovaných výdajů.

Autor: Šimon Mitro

Související

umělá inteligence
Domácí AI

Vláda učinila zásadní krok k rozvoji umělé inteligence

53629281339_f6cffd1c76_b
Zahraniční

Slovensko by mohlo přijít o evropské peníze. Domluvit mu jel Zdechovský

Armáda České republiky
Domácí

Armádě se nedaří modernizovat. Ministerstvo obrany pochybilo

hypotéka
Domácí Bydlení

Bytová nouze dostane systémové řešení. Senát schválil zákon