Kontrola Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) odhalila, jak efektivně byly vynaloženy peníze na propagaci evropských fondů v ČR. Z téměř 650 milionů korun určených na publicitu bylo vyčerpáno 360 milionů, přičemž kontrola ukázala pozitivní dopady na veřejné povědomí o projektech financovaných z EU. Výdaje na propagaci byly účelné, ale kontrola odhalila problémy s veřejnými zakázkami.
NKÚ zjistil, že u některých výběrových řízení pro propagaci projektů došlo k porušení pravidel. U nákupu propagačních předmětů a fotografických služeb se opakovaly stejní uchazeči, přičemž některé zakázky byly realizovány pouze na základě jediné nabídky. Přesto bylo zjištěno, že Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo průmyslu a obchodu nakládaly s prostředky podle pravidel, přičemž některé projekty měly omezený rozpočet, což ovlivnila pandemie.
Na propagaci Integrovaného regionálního operačního programu bylo vynaloženo 130 milionů korun, což odpovídá 72 procent plánovaných výdajů.