Podle dat Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) vzrostl v období od ledna do konce září prodej čepovaného piva v restauracích o 32 % a naopak o 4 % klesl prodej piva v maloobchodě. Celkové prodeje ale stále nedosáhly na předcovidové hodnoty. „Většina růstu čepovaného piva jde na úkor klesajících prodejů baleného piva v maloobchodu. Po dvou covidových letech se nám tedy letos část zákazníků vrátila zpět z domácí konzumace do hospod. Pořád jsme ale v prodejích čepovaného piva o více než 12 % pod úrovní roku 2019,“ uvedla Martina Ferencová, výkonná ředitelka ČSPS.
Největšími problémy pivovarů jsou aktuálně podle ČSPS vysoké ceny energií, nedostatek kvalifikované pracovní síly a skokově rostoucí inflace. „Výroba piva i sladu patří mezi energeticky náročné sektory a zajištění dostupnosti plynu i elektřiny za přijatelné ceny je pro pivovary i sladovny v následujícím období klíčová. Proto netrpělivě čekáme na finální podobu podpory velkoodběratelů energií,“ vysvětlila Ferencová.