Handlingová společnost Czech Airlines Handling, která spadá pod Letiště Praha, už prý prvními možnými lety poslala drtivou většinu zavazadel za svými majiteli. Plánovaný provoz na prodloužený víkend je zajištěný také díky pomoci pracovníků letiště. "V dalších týdnech dojde následně k navýšení kapacit díky spolupráci s personálními agenturami. Do handlingové společnosti dnes bude uvedený krizový manažer, jehož jméno letiště oznámí odpoledne prostřednictvím tiskové zprávy," uvedla mluvčí letiště Klára Divíšková.
Odpoledne pak tiskové oddělení upřesnilo, že krizové řízení převezme nový manažer od srpna. Jeho jméno ale zatím nepadlo. „Letiště Praha bohužel zatím nemůže zveřejnit jméno krizového manažera s ohledem na jeho pracovní závazky vůči stávajícímu zaměstnavateli. Veřejnosti ho představíme v průběhu příštího týdne. Manažer s dlouholetou zkušeností z provozu se nicméně s aktuální situací již intenzivně seznamuje,“ říká ředitelka komunikace Eva Krejčí.
Prioritou je podle ní odbavení zavazadel při odletu. "Letiště se nicméně stále potýká s přetížením letového provozu a se zpožděním letů. Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř 50 minut," řekla Divíšková s tím, že letiště doporučuje cestujícím, kteří se budou potýkat s delším čekáním při vyzvednutí svého zavazadla v Praze, aby vyplnili reklamační formulář u přepážky handlingové společnosti, která pak zavazadlo do tří dnů a zdarma doručí na jejich adresu.
"V následujících dnech, i přes současnou stabilizaci situace, doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby, u tekutin nadále platí limit sto mililitrů," dodala mluvčí.