Přístav Dover decimují kolony aut. Je třeba rozšíření, tvrdí Britové

Další z dopadů brexitu: V přístavu Dover se kvůli kontrolám mezi Velkou Británií a Francií tvoří kolony vozidel.

Eastern_Docks,_Dover_Harbour_-_geograph.org.uk_-_1898501

Dover nestíhá. Vedení přístavu chce zvětšit odbavovací prostory o západní doky.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Dover nestíhá. Vedení přístavu chce zvětšit odbavovací prostory o západní doky.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Poté, co Velká Británie vystoupila z Evropské unie a přestal platit volný pohyb osob mezi tímto ostrovním státem a Francií, potýká se přístavní město Dover, nejbližší spojka mezi oběma zeměmi, s nečekaným problémem. Poté, co se znovu musely zavedést hraniční kontroly, začaly se v Doveru tvořit dlouhé kolony. Ty by se mohly ještě zvětšit poté, co Evropská unie zavede nový systém biometrických kontrol. Vedení přístavu tak rozhodlo o rozšíření svých prostor.

Rozšíření zasáhne západní doky, které se dosud využívaly pro nákladní přepravu. Projekt vyjde na dva miliony liber, což je v přepočtu bezmála šedesát milionů korun. Ve hře je také vývoj mobilní aplikace, která by provoz v přístavu rovněž mohla urychlit.

Čekací doba v Doveru je průměrně 40 minut. V letní špičce dokonce každou minutu do přístavu dorazilo osm tisíc vozidel.

Autor: Jan Skala

Související

51915726344_cc4716b218_b
Zahraniční

Dostane Ukrajina peníze z ruských aktiv? Část EU vybízí k rychlému řešení

19.04.2023_-_Concurso_do_mel_-_Foto_Michel_Corvello_(28)_(52832325051)
Ekonomika

Dovoz medu do Česka klesl. Mohou za to přísnější pravidla, která platí od loňska

požár lesa
Ekonomika

Klimatická krize se stává jednou z největších hrozeb pro španělskou ekonomiku

Jelení hora v Polsku
Domácí

EU podpoří turistiku na česko-polské hranici