Všechny sezónní přívozy už vyjely ze svých stanovišť a začaly znovu brázdit vlny Vltavy od jednoho okraje Prahy na druhý. Oficiálně tak na Vltavě začala turistická sezóna. Ta bude trvat až do konce října, kdy přívozy znovu zakotví. Celoročně v provozu ze sedmi tras zůstávají jen dvě na nejvytíženějších linkách Sedlec – Zámky a V Podbabě – Podhoří.
Změnu letos chystá trasa P7, která spojuje Holešovickou tržnici a Rohanský ostrov. Ta bude v provozu jen do otevření nové lávky v červenci. Podle zprávy Pražské paroplavební společnosti bylo nutné kvůli stavbě lávky zrušit přístaviště Ostrov Štvanice. Omezení se týká i linky P4 mezi Velkou Chuchlí a Hodkovičkami. To by mělo skončit rovněž v červenci.
Tradice přívozů na Vltavě v Praze má kořeny už ve středověku, od 19. století je provozovali spíše soukromníci. Od 20. let 20. století patřily obcím Modřany, Hodkovičky, Podolí, Praha a Bohnice. Po roce 1949 provozování většiny pražských přívozů převzal komunální podnik Lázeňská a rekreační služba, od roku 1959 pak Kadeřnické a lázeňské služby hl. m. Prahy, od roku 1965 Pražské lázně. S povolením obvodního národního výboru provozovali některé přívozy soukromníci i v době socialismu. Od roku 2005 patří přívozy do systému pražské integrované dopravy.
Trasy pražských přívozů
Přívoz P1: Sedlec - Zámky
Přívoz P2: V Podbabě - Podhoří
Přívoz P3: Lihovar - Dvorce
Přívoz P4: Dostihová – Belárie
Přívoz P5: Císařská louka – Kotevní – Výtoň
Přívoz P6: Lahovičky – Nádraží Modřany
Přívoz P7: Holešovická tržnice – Rohanský ostrov