Při nákupech elektroniky dominují eshopy nad kamennými prodejnami

Více než polovina Čechů dnes nakupuje elektroniku raději online. Podle dat společnosti NADA vedou eshopy především u mladších generací do 45 let, kde jim dává přednost až dvě třetiny lidí.

Screen reklamy Alzy ke slevové akci Black Friday

Ilustrační foto. Screen reklamy Alzy ke slevové akci Black Friday
Zdroj: YouTube Alza Reklamy

  • Ilustrační foto. Screen reklamy Alzy ke slevové akci Black Friday
  • Zdroj: YouTube Alza Reklamy

V Česku se většina elektroniky dnes nakupuje online. Podle průzkumu NADA dává přes 50 procent Čechů přednost eshopům před kamennými prodejnami. Hlavními hráči na trhu zůstávají Alza a Datart, které zná téměř každý internetový uživatel.

Mladší generace do 45 let výrazně preferuje eshopy. Dvě třetiny této skupiny volí online nákup. Starší lidé naopak více využívají kamenné prodejny, zvláště pokud žijí ve středně velkých městech. U žen hraje roli možnost konzultace s prodavači, zatímco muži častěji nakupují elektroniku sami.

Blížící se Black Friday přitáhne pozornost více než 70 procent Čechů, kteří aktivně vyhledávají slevy. Tento trend se týká všech věkových a příjmových skupin. Internet navíc ovlivňuje rozhodování zákazníků, mnozí se řídí recenzemi a komentáři na eshopech.

Online nákupy dominují u počítačových her a softwaru, zatímco domácí spotřebiče si lidé raději vybírají přímo v obchodě. Alza a Datart zůstávají nejvyužívanějšími obchody, ať už online či offline, přičemž pravidelně v nich nakupuje více než pětina Čechů.

Autor: Šimon Mitro

Související

ČD
Domácí

U Českých drah se nově můžete pojistit na cesty do zahraničí

Black Friday
Domácí Nakupování

Třetina Čechů se chystá na nákupy během Black Friday

OZP
Domácí

Stereotypy a bariéry brání lidem se zdravotním postižením na trhu práce

online nakupování
Ekonomika Nakupování

Maloobchodní tržby v Česku dál rostou, eshopy vévodí