sobota 22. února 2025

Nad Orlíkem vyrostl nový most. Od srpna však musí cestující počítat s výlukou

Přes nový most nad Orlickou přehradou se bude jezdit sedmdesátkou. První vlaky by na něj měly vjet v listopadu.

Orlik_3

Nový most před Orlickou přehradu.
Zdroj: Metrostav

  • Nový most před Orlickou přehradu.
  • Zdroj: Metrostav

Nový železniční most, který konečně odvede dopravu ze 135 let staré stavby, právě dokončují železničáři nad přehradou Orlík. Stavbařům schází po dvou letech od zahájení akce dodělat betonové římsy. Na konci léta už bude most připravený na to, aby po něm začaly jezdit vlaky. V tu chvíli však nastanou komplikace pro cestující. Železničáři totiž budou muset celou trať kvůli jejímu napojení na nový most uzavřít. Výluka se bude týkat frekventované spojnice mezi Pískem a Táborem.

Po novém mostě se začne jezdit podle současných plánů letos v listopadu, ale ještě do června 2025 budou železničáři dodělávat finální práce.

Starý most měl po otevření nového podlehnout demolici, jeho osud se ale podařilo zvrátit. V roce 2021 jej totiž tehdejší ministr kultury Lubomír Zaorálek (SOCDEM) zapsal na popud svého ministerstva mezi kulturní památky. Spravovat jej bude společnost Viadukt, protože Jihočeský kraj i Správa železnic tuto starost odmítly.

Autor: Jan Skala

Související

Vlak Českých drah
Domácí

Nepřetržitá výluka na železniční trati Znojmo – Okříšky potrvá pět měsíců

belgie vlak
Zahraniční

Belgie čelí masivním dopravním stávkám. Ochromí železnice, městskou dopravu i letiště

Městské muzeum ve Volyni
Domácí

Stáje a stodolu nahradilo muzeum. Volyně do něj teď láká návštěvníky

Kadaň nádraží
Domácí

Vlaky mezi Chomutovem a Kadaní zrychlí