Nad Orlíkem vyrostl nový most. Od srpna však musí cestující počítat s výlukou

Přes nový most nad Orlickou přehradou se bude jezdit sedmdesátkou. První vlaky by na něj měly vjet v listopadu.

Orlik_3

Nový most před Orlickou přehradu.
Zdroj: Metrostav

  • Nový most před Orlickou přehradu.
  • Zdroj: Metrostav

Nový železniční most, který konečně odvede dopravu ze 135 let staré stavby, právě dokončují železničáři nad přehradou Orlík. Stavbařům schází po dvou letech od zahájení akce dodělat betonové římsy. Na konci léta už bude most připravený na to, aby po něm začaly jezdit vlaky. V tu chvíli však nastanou komplikace pro cestující. Železničáři totiž budou muset celou trať kvůli jejímu napojení na nový most uzavřít. Výluka se bude týkat frekventované spojnice mezi Pískem a Táborem.

Po novém mostě se začne jezdit podle současných plánů letos v listopadu, ale ještě do června 2025 budou železničáři dodělávat finální práce.

Starý most měl po otevření nového podlehnout demolici, jeho osud se ale podařilo zvrátit. V roce 2021 jej totiž tehdejší ministr kultury Lubomír Zaorálek (SOCDEM) zapsal na popud svého ministerstva mezi kulturní památky. Spravovat jej bude společnost Viadukt, protože Jihočeský kraj i Správa železnic tuto starost odmítly.

Autor: Jan Skala

Související

ČD
Domácí

ČD loni uvedly na koleje rekordní počet nových vlaků

Carebot
Domácí AI

Umělá inteligence pomáhá v táborské nemocnici s diagnostikou

Petr Pavel
Domácí

Pavel míří do Jihočeského kraje. V Třeboni proběhne debata s občany

Zlín střed nádraží
Domácí

Modernizace tratí na Moravě startuje. První na řadě je Zlín