Kromě hereckých výkonů umocňují atmosféru Krakonošova tajemství i kostýmy, pod nimiž je podepsán známý slovenský výtvarník Ján Kocman. Klíčovým bylo přiblížit se co nejvěrohodněji stylu oblékání druhé poloviny devatenáctého století, do něhož je příběh zasazen.
„Nejtěžší byl kostým Krakonoše, protože jde o postavu specifickou, jejíž oblečení budí velká očekávání. Nechcete nikoho zklamat a současně se snažíte odlišit od kolegů před vámi. V přípravě na Krakonoše jsem proto zašel daleko, až do středověku, kdy měla jeho postava ještě zvířecí podobu a dva ocasy. Chvíli jsem tak o něm i uvažoval, ale jen v žertu, protože od začátku bylo jasné, že zachováme Davidovi Švehlíkovi jeho lidskou podobu,“ doplňuje výtvarník. „Jednou je moje postava tajemný cizinec italského původu, jindy myslivec, pak zase myš. Ale hlavně Krakonoš,“ glosuje David Švehlík, pro jehož roli je nakonec typický klobouk, plášť, hůl a plnovous.