sobota 24. května 2025

Před rokem započala stavba metra D. Zatím je vyraženo 1,6 kilometru tunelů

Pražský dopravní podnik (DPP) pře rokem započal výstavbu metra D. Zatím je vykutáno 1,6 kilometr tunelů.

stavba metra D

Stavba metra D.
Zdroj: DPP

  • Stavba metra D.
  • Zdroj: DPP

Stavba čtvrté linky pražského metra trvá již jeden rok. Zatím je vyraženo 1,6 kilometru tunelů na úseku metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. DPP za loňský a letošní rok investoval do výstavby metra D bezmála 1,8 miliard korun. Ražby na prvním úseku metra D budou probíhat ještě necelé tři roky, zhruba do přelomu let 2025 a 2026. Zahájení výstavby druhého úseku od stanice Olbrachtova po Nové Dvory DPP předpokládá letos na podzim.

Stavba metra D je nejen jednou z priorit nového vedení pražské radnice, ale bezpochyby největším dopravním projektem v metropoli v tomto desetiletí. Prvních zhruba 1,6 kilometru tunelů a štol je už vyraženo, další metry a kilometry budou doufejme rychle přibývat,“ uvedl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Minimálně část linky metra D by měla být zprovozněna v roce 2029. „Pokud vše půjde, tak jak má být, první cestující se v autonomních vozech bez strojvedoucích, projedu už na konci roku 2029. Máme vyražených už 1,6 km nových tunelů metra D. Celkem už bylo od zahájení výstavby vytěženo 67 848 m3 rubaniny a bylo použito 17 831 m3 betonu,“ řekl Zdeněk Hřib (Piráti), bývalý primátor a 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: DPP

Související

free-photo-of-palestine-solidarity-protest-in-germany
Domácí

Pražskou Štvanici čeká horký víkend. Zarezonují tam nálady Blízkého východu

střední škola
Domácí

Střední školy v Praze odmítly navýšit počty studentů

studenti
Domácí Školství

Až 34 žáků ve třídě. Praha hledá cestu z krize středních škol

preview
Domácí

Malešice představily megalomanský projekt. Roste tam nová čtvrť