čtvrtek 1. května 2025

Před rokem započala stavba metra D. Zatím je vyraženo 1,6 kilometru tunelů

Pražský dopravní podnik (DPP) pře rokem započal výstavbu metra D. Zatím je vykutáno 1,6 kilometr tunelů.

stavba metra D

Stavba metra D.
Zdroj: DPP

  • Stavba metra D.
  • Zdroj: DPP

Stavba čtvrté linky pražského metra trvá již jeden rok. Zatím je vyraženo 1,6 kilometru tunelů na úseku metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. DPP za loňský a letošní rok investoval do výstavby metra D bezmála 1,8 miliard korun. Ražby na prvním úseku metra D budou probíhat ještě necelé tři roky, zhruba do přelomu let 2025 a 2026. Zahájení výstavby druhého úseku od stanice Olbrachtova po Nové Dvory DPP předpokládá letos na podzim.

Stavba metra D je nejen jednou z priorit nového vedení pražské radnice, ale bezpochyby největším dopravním projektem v metropoli v tomto desetiletí. Prvních zhruba 1,6 kilometru tunelů a štol je už vyraženo, další metry a kilometry budou doufejme rychle přibývat,“ uvedl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Minimálně část linky metra D by měla být zprovozněna v roce 2029. „Pokud vše půjde, tak jak má být, první cestující se v autonomních vozech bez strojvedoucích, projedu už na konci roku 2029. Máme vyražených už 1,6 km nových tunelů metra D. Celkem už bylo od zahájení výstavby vytěženo 67 848 m3 rubaniny a bylo použito 17 831 m3 betonu,“ řekl Zdeněk Hřib (Piráti), bývalý primátor a 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: DPP

Související

Letenský kolotoč
Domácí Tipy na výlety

Letenský kolotoč se znovu roztáčí

Plán pražského metra D
Domácí

Trasa metra D se v květnu poprvé otevře pro veřejnost

dálnice
Domácí

Nové silnice a rychlodráhy zkrátí cestování po Česku

železniční most Výtoň.JPG.jpg
Domácí

UNESCO odmítá bourání Výtoňského mostu, oprava mu prodlouží život o sto let