Před rokem započala stavba metra D. Zatím je vyraženo 1,6 kilometru tunelů

Pražský dopravní podnik (DPP) pře rokem započal výstavbu metra D. Zatím je vykutáno 1,6 kilometr tunelů.

stavba metra D

Stavba metra D.
Zdroj: DPP

  • Stavba metra D.
  • Zdroj: DPP

Stavba čtvrté linky pražského metra trvá již jeden rok. Zatím je vyraženo 1,6 kilometru tunelů na úseku metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. DPP za loňský a letošní rok investoval do výstavby metra D bezmála 1,8 miliard korun. Ražby na prvním úseku metra D budou probíhat ještě necelé tři roky, zhruba do přelomu let 2025 a 2026. Zahájení výstavby druhého úseku od stanice Olbrachtova po Nové Dvory DPP předpokládá letos na podzim.

Stavba metra D je nejen jednou z priorit nového vedení pražské radnice, ale bezpochyby největším dopravním projektem v metropoli v tomto desetiletí. Prvních zhruba 1,6 kilometru tunelů a štol je už vyraženo, další metry a kilometry budou doufejme rychle přibývat,“ uvedl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Minimálně část linky metra D by měla být zprovozněna v roce 2029. „Pokud vše půjde, tak jak má být, první cestující se v autonomních vozech bez strojvedoucích, projedu už na konci roku 2029. Máme vyražených už 1,6 km nových tunelů metra D. Celkem už bylo od zahájení výstavby vytěženo 67 848 m3 rubaniny a bylo použito 17 831 m3 betonu,“ řekl Zdeněk Hřib (Piráti), bývalý primátor a 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: DPP

Související

skalpel budoucnosti
Domácí

Skalpel, který dokáže pacienta vyšetřit. Čeští vědci publikovali svou vizi

Invalidovna_čelo_3
Domácí

Pražskou Invalidovnu čeká rekonstrukce za víc než dvě miliardy

Ministerstvo financí zve na den otevřených dveří
Domácí Tipy na výlety

Ministerstvo financí otevře dveře veřejnosti

Prague_07-2016_Metro_img1_LineC_Florenc
Domácí

Část pražského metra znovu stojí. Opravy na Florenci ještě neskončily