Svého času byla vozy modelu Škoda 100 zaplavena celá republika. Přestože po Škodě 1000MB se podle pamětníků jednalo o kvalitativní sestup o třídu níže, stal se tento model, který 23. srpna 1969 sjel poprvé z mladoboleslavské linky legendou a dodnes se řada kusl z té doby objevuje v garážích milovníků veteránů.
Tento typ vozu se připravoval už od roku 1965, ovšem v konstrukčních kancelářích mladoboleslavské automobilky se objevil až o tři roky později. Oproti předchůdci Škoda 1000MB dostal modernější a pevnější karoserii, změnil se rovněž interiér a částečně i některé konstrukční prvky. V motoru naopak provedené změny byly minimální.
Sériová výroba Škody 100 a její sestřičky Škody 110 začala až o dva dny později, 25. srpna 1969. Poslední vůz tohoto modelu, který dosahoval maximální rychlosti 125 km/h, pak Mladou Boleslav opustil v roce 1977 s výsledkem 1 079 708 vyrobených kusů.