Před 55 lety se zrodila legenda. První Škoda 100 sjela z výrobního pásu

Devět let chrlila mladoboleslavská automobilka vozy Škoda 100 a Škod 110. Ty jsou dnes legendou československého automobilismu.

Škoda_S110L_in_Australia

Svého času byla Škoda 100 vyhledávaným vozem a dokonce šla i na export.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Svého času byla Škoda 100 vyhledávaným vozem a dokonce šla i na export.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Svého času byla vozy modelu Škoda 100 zaplavena celá republika. Přestože po Škodě 1000MB se podle pamětníků jednalo o kvalitativní sestup o třídu níže, stal se tento model, který 23. srpna 1969 sjel poprvé z mladoboleslavské linky legendou a dodnes se řada kusl z té doby objevuje v garážích milovníků veteránů.

Tento typ vozu se připravoval už od roku 1965, ovšem v konstrukčních kancelářích mladoboleslavské automobilky se objevil až o tři roky později. Oproti předchůdci Škoda 1000MB dostal modernější a pevnější karoserii, změnil se rovněž interiér a částečně i některé konstrukční prvky. V motoru naopak provedené změny byly minimální.

Sériová výroba Škody 100 a její sestřičky Škody 110 začala až o dva dny později, 25. srpna 1969. Poslední vůz tohoto modelu, který dosahoval maximální rychlosti 125 km/h, pak Mladou Boleslav opustil v roce 1977 s výsledkem 1 079 708 vyrobených kusů.

Autor: Jan Skala

Související

Americký prezident Richard Nixon (vpravo)
Zahraniční Výročí

Nixon před 55 lety zakázal reklamy na cigarety

Germanwings
Zahraniční Výročí

Před 10 lety zahynulo 150 lidí při úmyslném pádu letadla v Alpách

ab77ec623d196bf82bb0283bedacb76d
Film a TV

Kačírková byla hvězda poválečného filmu. Hrála i v prvním tuzemském videoklipu

Prague_liberation_1945_konev
Domácí

Návrat o desítky let zpět. Znovu se přepisují dějiny konce války