Dostavba severovýchodní části Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi dostala klíčové schválení EIA, které potvrzuje soulad projektu s ekologickými normami. Ministerstvo dopravy tak může vybírat mezi tunelovou a zahloubenou variantou a zahájit geologický průzkum. Stavba 13,6 kilometru dlouhého úseku by mohla začít do tří let.
Nový úsek propojí dálnice D8 a D10 a výrazně uleví přetíženým pražským ulicím, kudy nyní projíždí tranzitní doprava. Projekt počítá se zkrácením jízdních dob mezi severními a východními Čechami i zlepšením bezpečnosti na silnicích. Odhadované náklady se pohybují mezi 17 a 38 miliardami korun, v závislosti na zvolené variantě.
Výstavba Pražského okruhu pokračuje i na jiných úsecích. Loni v prosinci začala stavba mezi Běchovicemi a dálnicí D1, která by měla být hotová v roce 2027. Celková délka okruhu dosáhne 83 kilometrů, z nichž je aktuálně v provozu 40 km a dalších 12,6 km ve výstavbě. Po dokončení spojí devět dálnic a dvě hlavní silnice, čímž zásadně ovlivní dopravu nejen v metropoli, ale i v celém Česku.