Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny vybraných balených i čepovaných piv přibližně o tři procenta, což představuje 68 haléřů na půllitr. Zdražení se dotkne například značek Velkopopovický Kozel, Radegast, Primus či Master, zatímco ležáky Pilsner Urquell, čepovaná „desítka“ Gambrinus a nealkoholický Birell zůstávají beze změny.
Důvodem jsou rostoucí náklady na dopravu, logistiku a obaly, zejména plechovky, u kterých výrazně vzrostly i poplatky za likvidaci. Prazdroj za poslední dva roky nezdražoval, přesto inflace, vyšší daně a rostoucí náklady na externí služby přiměly pivovar upravit ceny.
Cenová úprava má podle mluvčího zajistit zachování kvality piv a umožnit další investice. Loni Prazdroj investoval 1,65 miliardy korun, například do nové stáčecí linky na vratné lahve či do podpory hospod a školení personálu. Prodej v Česku zůstal na 7,3 milionu hektolitrů, export vzrostl o desetinu na 1,97 milionu hektolitrů.