Prazdroj loni zvýšil prodeje. Rostlo tankové pivo i nealko

Plzeňský Prazdroj si meziročně polepšil. Nárůst zaznamenal u tankového i sudového piva.

Pilsner Urquell

Ilustrační foto.
Zdroj: Plzeňský Prazdroj

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj hlásí za loňský rok nárůst prodeje piva o 1,2 procenta v porovnání s rokem 2022. Celkem bylo prodáno 7,36 milionu hektolitrů plzeňského piva. Za úspěchem podle Prazdroje stojí podpora hospod a péče o kvalitu piva a jeho čepování.

Čepované pivo z Prazdroje si Češi oblíbili zejména v restauracích a hospodách, kde byl zaznamenán nárůst prodeje o 1,1 procenta. Nejvíce rostl prodej tankového piva, o 3,5 procenta. Prodeje sudového piva také rostly, stejně jako obliba ležáků, která vzrostla o tři procenta. Prazdroj zaznamenal nárůst zájmu o ležáky s vyšší hořkostí, jako je Pilsner Urquell a Radegast 12.

Čím dál více se pije také nealko pivo. V segmentu točných nealkoholických piv vládne Birell Pomelo&Grep, jež loni zvýšil prodeje o 17 procent. V obchodních řetězcích vzrostly prodeje Prazdroje o 1,3 procenta. Nejčastěji se prodává Prazdroj ve skleněných vratných lahvích.

Autor: Šimon Mitro

Související

pivo
Světové dny Pivo

Den milovníků piva

jimi-hendrix-2265370_1280
Hudba

Den, kdy Hendrix vystoupil naposledy. Do konce života mu tehdy zbývalo 12 dnů

mladiství alkohol
Domácí Alkohol

Prodejci stále častěji porušují zákaz prodeje alkoholu nezletilým

víno
Světové dny Víno

Den červeného vína